hvor mange gange har du ringet 112?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2012

jydeinden

Becks skriver:

Arhmen jeg fatter det ikke!!!!

Hvad går der af folk, hvis de lige stopper og ringer 112 og hjælper den person.. Ja, man kan have for travlt, men iflg. min mening burde man ikke have for travlt til at hjælpe andre..

bestemt ikke, men man kan jo da håbe at lige netop de personer som har så travlt med at være blinde. At det ikke er dem som er sosuér eller på nogen måder har med gamle mennesker at gøre.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2012

Becks

jydeinden skriver:

bestemt ikke, men man kan jo da håbe at lige netop de personer som har så travlt med at være blinde. At det ikke er dem som er sosuér eller på nogen måder har med gamle mennesker at gøre.

Ja puha!

Anmeld

9. juni 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Har ringet 112 en gang. Det var for en del år siden hvor både kæresten og jeg lå vågne om natten med influenza. Pludselig lyder der flere meget høje kvindeskrig ude fra gaden. Vi kan ikke se nogen, men tænker om der er en der er ved at blive voldtaget eller får bank. Så jeg ringer. Der kommer 2 betjente ud, de ringer på og begynder at spørge om en masse personligt og prøver at kigge ind i lejligheden. Jeg spørger om de ikke burde prøve at finde kvinden, men de slår det ligesom hen og da de ikke får mere ud af mig end det jeg forklarede i tlf. begynder de at løbe op og ned ad trappen, selvom jeg har fortalt at det var udenfor skrigene lød.

Jeg undrer mig den dag i dag stadig over hvorfor de åbenbart troede at der var noget galt hos os? Jeg talte fuldstændig normalt med dem.

Kan ikke lade være med at tænke:

1. Min kæreste er udlænding (araber)

2. vi bor i kbh. nv.

Konklussion = Han var garanteret ved at banke mig tilbage til kødgryderne med en ordentlig halalkølle

Anmeld

9. juni 2012

morethanperfect

Dinna88 skriver:

Hej babyfolk!
Dagligt møder jeg lægebiler/ambulancer/politibiler med udrykning, og så slog det mig... Hvor mange gange har I ringet 112? Og hvorfor?

Jeg har gjort det een gang. Det var en nytårsaften og en bekedt havde taget nogle stoffer, men hvilke vidste hvilke. Han var totalt væk i øjnene, havde ticks og opførste sig vildt, vildt underligt. Derudover blev han rigtig voldig. Han var ved bevidsthed, og derfor ville de ikke komme ud til os, men drengen var kun 15 år og vi kunne SLET ikke få kontakt til ham.. Han plaprede løs i alle mulige sære vendinger og jeg ved ikke hvad. Men ja, de ville som sagt ikke komme, fordi han fysisk var vågen. Så var det som end ligemeget, at han egentlig slet ikke var til at komme i kontakt med..

Der var engang en dreng der væltede på cykel foran min blok, og min bror og jeg hørte hans skrig og løb ned til ham. Han var helt ude af den, men der var virkelig ingen skader at se på ham. Hans far kom løbende efter et par minutter, og mente at han havde brækket armen. Han panikkede TOTALT og skyndte sig at ringe efter en ambulance. De kom godt nok, men drengen gik selv ind i ambulancen, men jeg tror han var lidt i chok.

Jeg blev også engang ringet op af en veninde der havde fundet en gammel mand der var væltet på sin cykel. Hun var i panik, selvom manden snakkede med hende, så hun ringede og spurgte om hvad hun skulle gøre, og jeg bad hende om at ringe 112. Den ældre mand fortalte  hende at der var en masse mennesker der bare var gået forbi ham, og han havde ligget der i lang tid.. Det var bare synd.

Nå.. Det var det. Jeg er glad for at jeg aldrig selv har stået i en rigtig nødsituation, men hvis det er, så er jeg ikke en af dem der tøver med at ringe 112 - jeg skal ikke gøre mig klog på folks skader, og man kan ALDRIG være for sikker.

Kun én gang heldigvis ..

Det var min søster som ingen kunne komme i kontakt med , og ingen vidste hvad hun havde drukket eller om det var stoffer ..

Da ambulancen kom , havde vi fået kontakt til hende , så de undersøgte hende bare

Anmeld

9. juni 2012

FrkT

Jeg har gjort det én gang.... da jeg var 11-12 år og var alene hjemme med min lillesøster, som dengang har været 8-9 år. Så prøvede vi at ringe 1-1-2 men smækkede røret på inden der var nogen der tog den. Og bagefter var vi rigtig bange for at de skulle ringe og skælde os ud for det og kontakte vores forældre 

Lige en lille info, til folk der ikke ved det. Man må ikke længere kalde det at ringe 112 (hundrede-tolv), man skal kalde det 1-1-2 (et-et-to). Det har regeringen/staten besluttet, da der er mange der går galt i byen af det der 112 og tror at de skal ringe 10012 (altså hundrede og så tolv efter de hundrede)... så nu må man udelukkende kalde det at ringe 1-1-2... 

Hilsen en der næsten lige har været på udvidet førstehjælpskursus 

Anmeld

18. juni 2012

Miss-86

Dinna88 skriver:

Hej babyfolk!
Dagligt møder jeg lægebiler/ambulancer/politibiler med udrykning, og så slog det mig... Hvor mange gange har I ringet 112? Og hvorfor?

Jeg har gjort det een gang. Det var en nytårsaften og en bekedt havde taget nogle stoffer, men hvilke vidste hvilke. Han var totalt væk i øjnene, havde ticks og opførste sig vildt, vildt underligt. Derudover blev han rigtig voldig. Han var ved bevidsthed, og derfor ville de ikke komme ud til os, men drengen var kun 15 år og vi kunne SLET ikke få kontakt til ham.. Han plaprede løs i alle mulige sære vendinger og jeg ved ikke hvad. Men ja, de ville som sagt ikke komme, fordi han fysisk var vågen. Så var det som end ligemeget, at han egentlig slet ikke var til at komme i kontakt med..

Der var engang en dreng der væltede på cykel foran min blok, og min bror og jeg hørte hans skrig og løb ned til ham. Han var helt ude af den, men der var virkelig ingen skader at se på ham. Hans far kom løbende efter et par minutter, og mente at han havde brækket armen. Han panikkede TOTALT og skyndte sig at ringe efter en ambulance. De kom godt nok, men drengen gik selv ind i ambulancen, men jeg tror han var lidt i chok.

Jeg blev også engang ringet op af en veninde der havde fundet en gammel mand der var væltet på sin cykel. Hun var i panik, selvom manden snakkede med hende, så hun ringede og spurgte om hvad hun skulle gøre, og jeg bad hende om at ringe 112. Den ældre mand fortalte  hende at der var en masse mennesker der bare var gået forbi ham, og han havde ligget der i lang tid.. Det var bare synd.

Nå.. Det var det. Jeg er glad for at jeg aldrig selv har stået i en rigtig nødsituation, men hvis det er, så er jeg ikke en af dem der tøver med at ringe 112 - jeg skal ikke gøre mig klog på folks skader, og man kan ALDRIG være for sikker.

Jeg har gjort det en del gange, men kun i arbejdshenseende ..

Anmeld

18. juni 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har aldrig ringet 1-1-2, men der var en som gjorde det, da vi holdt barnedåb for vores datter.

Vi holdt det i have i august og der var en af vores gæster som blev stukket af en bi, hvor han fandt ud at han var overfølsom. Ambulancen kom og gav ham noget modgift og tog ham med på hospitalet til obs.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.