hvor mange gange har du ringet 112?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg har aldrig selv ringet 112, men jeg har prøvet to gange at der blev ringet for mig. Første gang da jeg var 20 og gled på køkkengulvet. Jeg kunne slet ikke bevæge mig, og min ryg smertede helt vildt. Min veninde ringede der efter dem, og jeg kom på hospitalet til røntgen osv, men heldigvis var intet brækket - har dog haft men siden. Anden gang var for et par år siden, da jeg var i en trafikulykke. Hvis jeg skulle hve brug for det, ville jeg ikke tøve med at ringe 112

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

cecilie1984

Dinna88 skriver:

Hej babyfolk!
Dagligt møder jeg lægebiler/ambulancer/politibiler med udrykning, og så slog det mig... Hvor mange gange har I ringet 112? Og hvorfor?

Jeg har gjort det een gang. Det var en nytårsaften og en bekedt havde taget nogle stoffer, men hvilke vidste hvilke. Han var totalt væk i øjnene, havde ticks og opførste sig vildt, vildt underligt. Derudover blev han rigtig voldig. Han var ved bevidsthed, og derfor ville de ikke komme ud til os, men drengen var kun 15 år og vi kunne SLET ikke få kontakt til ham.. Han plaprede løs i alle mulige sære vendinger og jeg ved ikke hvad. Men ja, de ville som sagt ikke komme, fordi han fysisk var vågen. Så var det som end ligemeget, at han egentlig slet ikke var til at komme i kontakt med..

Der var engang en dreng der væltede på cykel foran min blok, og min bror og jeg hørte hans skrig og løb ned til ham. Han var helt ude af den, men der var virkelig ingen skader at se på ham. Hans far kom løbende efter et par minutter, og mente at han havde brækket armen. Han panikkede TOTALT og skyndte sig at ringe efter en ambulance. De kom godt nok, men drengen gik selv ind i ambulancen, men jeg tror han var lidt i chok.

Jeg blev også engang ringet op af en veninde der havde fundet en gammel mand der var væltet på sin cykel. Hun var i panik, selvom manden snakkede med hende, så hun ringede og spurgte om hvad hun skulle gøre, og jeg bad hende om at ringe 112. Den ældre mand fortalte  hende at der var en masse mennesker der bare var gået forbi ham, og han havde ligget der i lang tid.. Det var bare synd.

Nå.. Det var det. Jeg er glad for at jeg aldrig selv har stået i en rigtig nødsituation, men hvis det er, så er jeg ikke en af dem der tøver med at ringe 112 - jeg skal ikke gøre mig klog på folks skader, og man kan ALDRIG være for sikker.

Jeg har været med til det 2 gange.

Den første gang var da jeg skulle føde Freja (som blev født i ambulancen) Trods udrykning, blå blink og 180 i timen nåede vi ikke sygehuset.

Den anden gang var en dag jeg var på vej hen efter min datter i bhv. Pludselig passere en cykel og en scooter mig på cykelstien og BANG så var scooteren kommet for tæt på cyklen og begge væltede..... Jeg tog mig så af pigen på scooteren mens en anden tog sig af manden på cykel og en 3 ringede 112.

Det skete max 500 m fra falck stationen alligevel tror jeg det tog 5 min for ambulancerne at komme....

Anmeld

3. februar 2012

Mettemus

Har ringet en gang, men burde nok have ringet to gange... 

Anmeld

3. februar 2012

Mor til Frederic og Freya

Dinna88 skriver:

Hej babyfolk!
Dagligt møder jeg lægebiler/ambulancer/politibiler med udrykning, og så slog det mig... Hvor mange gange har I ringet 112? Og hvorfor?

Jeg har gjort det een gang. Det var en nytårsaften og en bekedt havde taget nogle stoffer, men hvilke vidste hvilke. Han var totalt væk i øjnene, havde ticks og opførste sig vildt, vildt underligt. Derudover blev han rigtig voldig. Han var ved bevidsthed, og derfor ville de ikke komme ud til os, men drengen var kun 15 år og vi kunne SLET ikke få kontakt til ham.. Han plaprede løs i alle mulige sære vendinger og jeg ved ikke hvad. Men ja, de ville som sagt ikke komme, fordi han fysisk var vågen. Så var det som end ligemeget, at han egentlig slet ikke var til at komme i kontakt med..

Der var engang en dreng der væltede på cykel foran min blok, og min bror og jeg hørte hans skrig og løb ned til ham. Han var helt ude af den, men der var virkelig ingen skader at se på ham. Hans far kom løbende efter et par minutter, og mente at han havde brækket armen. Han panikkede TOTALT og skyndte sig at ringe efter en ambulance. De kom godt nok, men drengen gik selv ind i ambulancen, men jeg tror han var lidt i chok.

Jeg blev også engang ringet op af en veninde der havde fundet en gammel mand der var væltet på sin cykel. Hun var i panik, selvom manden snakkede med hende, så hun ringede og spurgte om hvad hun skulle gøre, og jeg bad hende om at ringe 112. Den ældre mand fortalte  hende at der var en masse mennesker der bare var gået forbi ham, og han havde ligget der i lang tid.. Det var bare synd.

Nå.. Det var det. Jeg er glad for at jeg aldrig selv har stået i en rigtig nødsituation, men hvis det er, så er jeg ikke en af dem der tøver med at ringe 112 - jeg skal ikke gøre mig klog på folks skader, og man kan ALDRIG være for sikker.

en del gange...

Kører for dansk autohjælp og har været den første på en del uheld efter hånden... 

Anmeld

3. februar 2012

Kay

har ringet 112 2 gange tror jeg...

den ene var ved brand... det andet var da jeg stod i bar ved en stor fest, hvor en dame havde drukket for meget og måske også havde taget stoffer... hun var bevistløs og ukontaktbar... lagde hende i aflåst sideleje og ringede efter en ambulance

har ringet 114 et par gange hvor jeg har kørt efter spritbilister.... og det gør jeg med glæde...

Anmeld

3. februar 2012

Kofoed.

Ved ikke hvor mange gange jeg har ringet, for har både ringet 112 og 114. Mange gange har det været fulde mennesker der var grunden til opkaldene, ellers har det også været pga for høj musik, viste sig så, at manden der boede der, var bevidst løs i sengen, så der kom låsesmed ud og det hele.

Anmeld

3. februar 2012

Bonderøvens kone

Jeg har ringet 112 tre gange.

1. gang, var da min venindes mor lå i sengen og fik et krampeanfald.

2. gang var til en fest jeg holdte - der var en fyr, som vi ikke kunne komme kontakt med

3. gang var da min ex-mand tog en overdosis piller, et par dage efter at jeg havde sagt at jeg ville skilles.

Anmeld

3. februar 2012

Muhmi

Det har jeg et par gange...

Har lidt af astma da jeg var yngre og når jeg så var ude at drikke, så fik jeg nogle gange nogle anfald...

Men jeg har også ringet 112 for 2 år siden, da jeg var på vej hjem fra arbejde på ældrecenteret... Det var en meget kold januareftermiddag og det sneede... Stod ved busstoppestedet da jeg ser ovre ved det modsatte busstoppested at der sidder en mand og hænger, han sidder tæt ved den der jernpæl hvor tiderne hænger.. Lige pludselig så falder han forover og knalder hovedet ned i fortorvet... Uden at skænke min egen bus, som kom om 2 minutter, en tanke, driblede jeg over på den anden side af vejen og prøvede at komme i kontakt med denne mand... Ingen kontakt, men han trak dog stadig vejret... Jeg fik vinket en forbikørende ind til siden og ringede derefter 112, hvor jeg forklarede tingene... Den mand jeg havde vinket ind til siden havde heldigvis tæpper med i bilen, så vi fik viklet den bevistløse mand i det... Der gik 20 minutter, før ambulancen var der og da de så kom, sagde de, "Nå er det bare ham igen" Han er åbenbart en gammel kendning, fordi han er alkoholikker... I mine øjne betyder det ikke at man har mindre ret til hjælp eller at man skal tale ned til folk på den måde... Det gjorde mig lidt sur...

Men de prøvede at få liv i ham og efter ca. et kvarters tid, så kørte de ham på hospitalet....

Anmeld

3. februar 2012

Chris86

2 gange...

1. En kunde (arbejder i butik) der bad mig ringe ang. en døende svane, øøøh var ik lige så gammel, at jeg ellers viste hvad jeg skulle...

2. En anden "kunde" bad mig ringe da han var skidt/svimmel (han var alkoholiker/narkoman). Ambulancen kom,men ved ik om der skete mere end det....

Anmeld

3. februar 2012

Clisolka

Jeg har endnu ikke prøvet at ringe 112 - og ville ikke tøve, hvis det blev nødvendigt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.