hvor mange gange har du ringet 112?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. februar 2012

Dinna88

Jeg skal lige bage småkager, men jeg læser med alligevel Kan dog ikke lige svare!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2012

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Dinna88 skriver:

Det er godt at høre, at I andre også har ringet så få gange, men at I har gjort det ved nødvendigt

Den med berusede mennesker på cykel på være en klassiker, de siger de jo også selv i diverse programmer om reddere. Det er ret ubegribeligt hvordan folk kan drikke sig fr sans og samling 

Det var en underlig situation, men man kan sige, at better safe than sorry, ikke? Jeg synes det var det rette at gøre, at du ringede i hvert fald

det var så mig der var på cykel... personen var gående..

men ja hvis der er brug for det har jeg intet problem med at ringe efter de rette hjælpere...

Anmeld

3. februar 2012

mariesmavse92

Jeg har prøvet én enkelt gang, da min mands og min ven fik et epilepsianfald en nat hos os. Så mens min mand og vores vens kæreste var hos ham, ringede jeg til alarmcentralen. Det var uhyggeligt og underligt, jeg var så rystet over situationen så det har nok været en mærkelig samtale!

Anmeld

3. februar 2012

Frk.S

Én gang - og så har kæresten også gjort det engang jeg var til stede. Begge gange har været fordi vi har opdaget indbrud.

Første gang var indbrud i min søsters nabolag. Der ringede jeg - ikke mindst fordi vi var lidt bange fordi min svoger var løbet efter ham. Vi vidste jo ikke hvad han kunne finde på.

Anden gang hørte jeg en rude smadre ved vores nabo midt om natten, kæresten ringede, politiet kom enormt hurtigt, og fangede ham samt fandt hans tyvekoster fra flere indbrud.

Anmeld

3. februar 2012

AnneBJ

Jeg har aldrig prøvet det, men har været vidne til et opkald et par gange.

Anmeld

3. februar 2012

132319

To gange.

Første gang var for 10 år siden hvor min veninde og jeg fandt en døddrukken nærmest bevidstløs mand på Århus havn. Politiet valgte at komme i stedet for at sende en ambulance og de troede at det var os, små piger på 18 år der havde sparket ham ned  Da vi sagde at vi blot havde fundet ham, skubbede de ham ind til siden og så "kunne han ligge der og sove den ud" som de sagde 

Anden gang var for 1/2 år siden hvor jeg måtte ringe for at få stoppet naboens lidt for vilde fest...

Anmeld

3. februar 2012

jydeinden

jeg har pt aldrig ringet 112..

Men ved at min far har og skulle ikke undre mig hvis han har det en del gange igennem årene ( han er sosu hjælper)

tror også at min kæreste har, ellers har min svigermor og også min svigerfar .

Anmeld

3. februar 2012

Zeus

Dinna88 skriver:

Hej babyfolk!
Dagligt møder jeg lægebiler/ambulancer/politibiler med udrykning, og så slog det mig... Hvor mange gange har I ringet 112? Og hvorfor?

Jeg har gjort det een gang. Det var en nytårsaften og en bekedt havde taget nogle stoffer, men hvilke vidste hvilke. Han var totalt væk i øjnene, havde ticks og opførste sig vildt, vildt underligt. Derudover blev han rigtig voldig. Han var ved bevidsthed, og derfor ville de ikke komme ud til os, men drengen var kun 15 år og vi kunne SLET ikke få kontakt til ham.. Han plaprede løs i alle mulige sære vendinger og jeg ved ikke hvad. Men ja, de ville som sagt ikke komme, fordi han fysisk var vågen. Så var det som end ligemeget, at han egentlig slet ikke var til at komme i kontakt med..

Der var engang en dreng der væltede på cykel foran min blok, og min bror og jeg hørte hans skrig og løb ned til ham. Han var helt ude af den, men der var virkelig ingen skader at se på ham. Hans far kom løbende efter et par minutter, og mente at han havde brækket armen. Han panikkede TOTALT og skyndte sig at ringe efter en ambulance. De kom godt nok, men drengen gik selv ind i ambulancen, men jeg tror han var lidt i chok.

Jeg blev også engang ringet op af en veninde der havde fundet en gammel mand der var væltet på sin cykel. Hun var i panik, selvom manden snakkede med hende, så hun ringede og spurgte om hvad hun skulle gøre, og jeg bad hende om at ringe 112. Den ældre mand fortalte  hende at der var en masse mennesker der bare var gået forbi ham, og han havde ligget der i lang tid.. Det var bare synd.

Nå.. Det var det. Jeg er glad for at jeg aldrig selv har stået i en rigtig nødsituation, men hvis det er, så er jeg ikke en af dem der tøver med at ringe 112 - jeg skal ikke gøre mig klog på folks skader, og man kan ALDRIG være for sikker.

Én gang.. Det var da min far døde, jeg blev nødt til at ringe, da min mor og søster skulle give hjertemassage. Kan huske vi lige havde lært i skolen, det med de 5 H'er, hvor - hvad - hvor mange osv, så det huskede jeg at sige i tlf'en

Anmeld

3. februar 2012

Muffin_girl

Dinna88 skriver:

Hej babyfolk!
Dagligt møder jeg lægebiler/ambulancer/politibiler med udrykning, og så slog det mig... Hvor mange gange har I ringet 112? Og hvorfor?

Jeg har gjort det een gang. Det var en nytårsaften og en bekedt havde taget nogle stoffer, men hvilke vidste hvilke. Han var totalt væk i øjnene, havde ticks og opførste sig vildt, vildt underligt. Derudover blev han rigtig voldig. Han var ved bevidsthed, og derfor ville de ikke komme ud til os, men drengen var kun 15 år og vi kunne SLET ikke få kontakt til ham.. Han plaprede løs i alle mulige sære vendinger og jeg ved ikke hvad. Men ja, de ville som sagt ikke komme, fordi han fysisk var vågen. Så var det som end ligemeget, at han egentlig slet ikke var til at komme i kontakt med..

Der var engang en dreng der væltede på cykel foran min blok, og min bror og jeg hørte hans skrig og løb ned til ham. Han var helt ude af den, men der var virkelig ingen skader at se på ham. Hans far kom løbende efter et par minutter, og mente at han havde brækket armen. Han panikkede TOTALT og skyndte sig at ringe efter en ambulance. De kom godt nok, men drengen gik selv ind i ambulancen, men jeg tror han var lidt i chok.

Jeg blev også engang ringet op af en veninde der havde fundet en gammel mand der var væltet på sin cykel. Hun var i panik, selvom manden snakkede med hende, så hun ringede og spurgte om hvad hun skulle gøre, og jeg bad hende om at ringe 112. Den ældre mand fortalte  hende at der var en masse mennesker der bare var gået forbi ham, og han havde ligget der i lang tid.. Det var bare synd.

Nå.. Det var det. Jeg er glad for at jeg aldrig selv har stået i en rigtig nødsituation, men hvis det er, så er jeg ikke en af dem der tøver med at ringe 112 - jeg skal ikke gøre mig klog på folks skader, og man kan ALDRIG være for sikker.

Jeg har 7-9-13 stadig ikke ringet.. Heldigivis  

Anmeld

3. februar 2012

Majbriteriksen

Prøvede det personligt selv for 1. gang for en uge siden.

Min søn var faldet i børnehaven og blev ved med at græde. Derfor ringede de til mig, og jeg kom op til ham 5-10 min. senere. Efter få min. ved ham blev han meget dårlig og måtte ringe 112. Der blev jeg så spurgt om jeg evt. havde mulighed for selv at køre ham til tjek på sygehuset troede ikke de kunne finde på at spørge, det er jo ikke for sjov at man ringer. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.