Opret gratis profil  

Log ind

E-mail:

Adgangskode:

Har du glemt din adgangskode?

hvor mange gange har du ringet 112?

1234·8 »

Citér indlæg Anmeld indlæg
3. februar 2012, kl. 15:43

Hej babyfolk!
Dagligt møder jeg lægebiler/ambulancer/politibiler med udrykning, og så slog det mig... Hvor mange gange har I ringet 112? Og hvorfor?

Jeg har gjort det een gang. Det var en nytårsaften og en bekedt havde taget nogle stoffer, men hvilke vidste hvilke. Han var totalt væk i øjnene, havde ticks og opførste sig vildt, vildt underligt. Derudover blev han rigtig voldig. Han var ved bevidsthed, og derfor ville de ikke komme ud til os, men drengen var kun 15 år og vi kunne SLET ikke få kontakt til ham.. Han plaprede løs i alle mulige sære vendinger og jeg ved ikke hvad. Men ja, de ville som sagt ikke komme, fordi han fysisk var vågen. Så var det som end ligemeget, at han egentlig slet ikke var til at komme i kontakt med..

Der var engang en dreng der væltede på cykel foran min blok, og min bror og jeg hørte hans skrig og løb ned til ham. Han var helt ude af den, men der var virkelig ingen skader at se på ham. Hans far kom løbende efter et par minutter, og mente at han havde brækket armen. Han panikkede TOTALT og skyndte sig at ringe efter en ambulance. De kom godt nok, men drengen gik selv ind i ambulancen, men jeg tror han var lidt i chok.

Jeg blev også engang ringet op af en veninde der havde fundet en gammel mand der var væltet på sin cykel. Hun var i panik, selvom manden snakkede med hende, så hun ringede og spurgte om hvad hun skulle gøre, og jeg bad hende om at ringe 112. Den ældre mand fortalte  hende at der var en masse mennesker der bare var gået forbi ham, og han havde ligget der i lang tid.. Det var bare synd.

Nå.. Det var det. Jeg er glad for at jeg aldrig selv har stået i en rigtig nødsituation, men hvis det er, så er jeg ikke en af dem der tøver med at ringe 112 - jeg skal ikke gøre mig klog på folks skader, og man kan ALDRIG være for sikker.

Har en masse pigetøj til salg.
3. februar 2012, kl. 15:52
Jeg har ikke personligt ringet, men har været med 2 gange.

Den første gang var min mormor. Mener, at hun var faldet. hun var hvertfald rigtig rigtig dårlig og blev hentet af en ambulance. Hun kom aldrig med hjem igen

Anden gang var jeg i bio med min kæreste. lige pludselig begynder han at sige underlige lyde og laver nogle vilde spjæt. han er helt væk. får råbt op, men kan ikke huske så meget mere. men filmen bliver stoppet og flere læger og sygeplejersker kommer ned og er hos ham til ambulancen kommer og henter os. var en MEGET voldsom oplevelse for mig.

3. februar 2012, kl. 15:54
trunte89 skriver:

Jeg har ikke personligt ringet, men har været med 2 gange.

Den første gang var min mormor. Mener, at hun var faldet. hun var hvertfald rigtig rigtig dårlig og blev hentet af en ambulance. Hun kom aldrig med hjem igen

Anden gang var jeg i bio med min kæreste. lige pludselig begynder han at sige underlige lyde og laver nogle vilde spjæt. han er helt væk. får råbt op, men kan ikke huske så meget mere. men filmen bliver stoppet og flere læger og sygeplejersker kommer ned og er hos ham til ambulancen kommer og henter os. var en MEGET voldsom oplevelse for mig.

Det er også så godt som
Jeg er ked af at høre det med din mormor.  

hold op, det lyder skræmmende. Godt, at der var nogle omkring jer til at ringe. Hvad var der galt med ham?

Han bliver så hurtig stor
3. februar 2012, kl. 15:55

har gjort det 2 gange tror jeg det er...

en gang var fordi der var en MEGET beruset person (kan ikke huske om det var en kvinde eller mand) der var væltet og havde slået hul i hovedet så det blødte samt havde problemer med balancen og hukommelsen.. talte usammenhængende og klagede over kvalme... dem der stod ved personen havde allerede ringet men efter de havde ventet i over 20 min hvor jeg var stoppet og været hos dem i de sidste 10 så ringede vi igen og fik af vide at der var en på vej men den skulle komme langt væk fra... efter yderligere 20 min blev jeg nødt til at tage afsted videre da jeg skulle på job men de andre fik mit nummer i tilfælde af der skulle blive brug for det senere... Da jeg nåede rundt om hjørnet kom ambulancen og nåede lige at se over skulderen at personen blev hjulpet ind i ambulancen...

Anden gang var da jeg snakkede med en der konstant havde selvmordstanker og efter at have fået en besked med ordlyden: "det gør for ondt det her nu kan jeg ikke mere" og derefter intet svar på beskeder eller opkald ringede jeg 112 og forklarede situationen... det var en uvant situation for dem men de ringede rent faktisk tilbage senere og fortalte at da de nåede frem så viste det sig at familien var afsted på telttur og han blot havde fået mavepine og at det var det han mente...

første konfirmation veloverstået :-)
3. februar 2012, kl. 15:56

har kun prøvet det en enkelt gang. men der kom de også som de skulle.

Nyder min nye status som mor til 4.
3. februar 2012, kl. 15:57

Jeg har ringet 112 tre gange

1 gang da et af min mors dagplejebørn gik i feber krampe

2 gang da min far besvimede og blev helt fjern

3 gang da min far var faldet og brækket hofte tydeligt brud på knogle ku man se uden på huden. Plejehjem havde ringet efter lægevagt men de kom ik trods ´jeg rykkede dem flere gange efter 10 timers ventetid en far der var dehydreret og lå og brummede af smerter ringede jeg 112 trods lægevagten sagde det måtte jeg ikke ambulance var kun til nødvendig brug og det mente jeg bestemt det var med min far men det mente lægevagten ikke det ku jo være en hjerte patient skulle bruge ambulancen  var så gal. skrev også en klage dengang. min far kom aldrig til sig selv igen. døde 53 år gammel.

3. februar 2012, kl. 15:59
Wampires skriver:

har gjort det 2 gange tror jeg det er...

en gang var fordi der var en MEGET beruset person (kan ikke huske om det var en kvinde eller mand) der var væltet og havde slået hul i hovedet så det blødte samt havde problemer med balancen og hukommelsen.. talte usammenhængende og klagede over kvalme... dem der stod ved personen havde allerede ringet men efter de havde ventet i over 20 min hvor jeg var stoppet og været hos dem i de sidste 10 så ringede vi igen og fik af vide at der var en på vej men den skulle komme langt væk fra... efter yderligere 20 min blev jeg nødt til at tage afsted videre da jeg skulle på job men de andre fik mit nummer i tilfælde af der skulle blive brug for det senere... Da jeg nåede rundt om hjørnet kom ambulancen og nåede lige at se over skulderen at personen blev hjulpet ind i ambulancen...

Anden gang var da jeg snakkede med en der konstant havde selvmordstanker og efter at have fået en besked med ordlyden: "det gør for ondt det her nu kan jeg ikke mere" og derefter intet svar på beskeder eller opkald ringede jeg 112 og forklarede situationen... det var en uvant situation for dem men de ringede rent faktisk tilbage senere og fortalte at da de nåede frem så viste det sig at familien var afsted på telttur og han blot havde fået mavepine og at det var det han mente...

Det er godt at høre, at I andre også har ringet så få gange, men at I har gjort det ved nødvendigt

Den med berusede mennesker på cykel på være en klassiker, de siger de jo også selv i diverse programmer om reddere. Det er ret ubegribeligt hvordan folk kan drikke sig fr sans og samling 

Det var en underlig situation, men man kan sige, at better safe than sorry, ikke? Jeg synes det var det rette at gøre, at du ringede i hvert fald

Har en masse pigetøj til salg.
3. februar 2012, kl. 15:59
Dinna88 skriver:

Det er også så godt som
Jeg er ked af at høre det med din mormor.  

hold op, det lyder skræmmende. Godt, at der var nogle omkring jer til at ringe. Hvad var der galt med ham?

ja, det var godt der var nogle der gjorde det, for jeg var ikke i stand til det. ville bare ønsket, at der var bare en der lige havde lagt en hånd på mig og spurgt om jeg var okay.
de fandt aldrig ud af hvad det var, han blev tjekket for epilepsi, men det var det ikke.

Er blevet mor til den yndigste pige. Nu har jeg 3 smukke piger :-)
3. februar 2012, kl. 16:00
Da min farfar fik et hjerteanfald da jeg var 9
Marius '07 & Vigga '13
3. februar 2012, kl. 16:00

Jeg har aldrig været udsat for at skulle ringe 112. Jeg frygter den dag jeg måske kommer til det! Man kan jo aldrig vide - det ville næsten være mærkeligt at gå igennem livet uden at skulle ringe 112 bare en enkelt gang. Men blir det min søn, min familie, min mand, eller en forbi-passerende, et trafik-uheld som jeg er vidne til - det er jo aldrig til at vide gruer for det!

Skriv notat

Som PLUSmedlem af Baby.dk har du mulighed for at gemme et notat på de andre brugere.

Det er en af de mange fordele du får.

Klik her for at læse mere »
1234·8 »
Gå til Ordet er frit     Til forsiden

Kontakt Baby.dk | © 2013 Baby ApS
Bliv fan på Facebook Baby.dk på Google+