Hvad vejer din gær?

Tilbage til emne-oversigten

Side: 1

Afstemning

Hvad vejer en pakke gær hos dig

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1. februar 2012, kl. 17:54

Nu må det også snart være vores tur <3

Ja, måske lidt underligt, men jeg stod og skulle bage.

Skulle bruge 35 gram gær, og tænkte at det så var lidt over halvdelen jeg skulle bruge. Smed det på vægten, men det vejede kun 20 gram. Hmm. Skar lidt mere og smed på vægten, 25 gram. Hmm. Lagde så det sidste på vægten også. Og såmænd ikke om det vejede 40 gram?? Og på pakken står der 50 gram! 

Det er en ganske alm. pakke gær som man kan købe i supermarkedet, der vejer 50 gram og koster ca. 1 kr. (kan faktisk ikke huske det)

Men hvad vejer en pakke gær hos dig?

Skal lige siges at jeg også lige har prøvet at veje 1 kg sukker og 1 l. mælk, som begge vejer ca. 1000 gram i følge vægten. (Brevvægt)

Kunne være lidt sjovt om det er generelt, for så bliver vi da snydt 

1. februar 2012, kl. 17:56

Er endnu ikke mor, men drømmer om at blive det <3
Peanut skriver:

Ja, måske lidt underligt, men jeg stod og skulle bage.

Skulle bruge 35 gram gær, og tænkte at det så var lidt over halvdelen jeg skulle bruge. Smed det på vægten, men det vejede kun 20 gram. Hmm. Skar lidt mere og smed på vægten, 25 gram. Hmm. Lagde så det sidste på vægten også. Og såmænd ikke om det vejede 40 gram?? Og på pakken står der 50 gram! 

Det er en ganske alm. pakke gær som man kan købe i supermarkedet, der vejer 50 gram og koster ca. 1 kr. (kan faktisk ikke huske det)

Men hvad vejer en pakke gær hos dig?

Skal lige siges at jeg også lige har prøvet at veje 1 kg sukker og 1 l. mælk, som begge vejer ca. 1000 gram i følge vægten. (Brevvægt)

Kunne være lidt sjovt om det er generelt, for så bliver vi da snydt 

Hvis din gær er lidt "gammel" begynder den at tørre, og vil dermed blive lettere.. Måske det er tilfældet hos dig?

Sidder ikke liiiiiige med en pakke gær, så kan desværre ikke sige, hvad min gær vejer.. 

1. februar 2012, kl. 17:58

M (: skriver:

Hvis din gær er lidt "gammel" begynder den at tørre, og vil dermed blive lettere.. Måske det er tilfældet hos dig?

Sidder ikke liiiiiige med en pakke gær, så kan desværre ikke sige, hvad min gær vejer.. 

Hmm "gammel" og "gammel" 

Den er købt for en uges tid siden 

1. februar 2012, kl. 18:02
ikke online Kay

Denne profil er PLUSmedlem Denne profil har Foto Garanti
er online men ik altid ved computeren :)
havde lige en i køleskabet... den vejer 47 men er også lidt tør... så nok derfor..

Hilsen en meget stolt flodhest  

Skjul alle signaturer
1. februar 2012, kl. 18:49

Er endnu ikke mor, men drømmer om at blive det <3
Peanut skriver:

Hmm "gammel" og "gammel" 

Den er købt for en uges tid siden 

Jah, men var den lidt mere tør end normalt? For så er det sikkert forklaringen..

1. februar 2012, kl. 19:27
Denne profil har Foto Garanti
savner sol...

er du 100% på at det ikke er økogær??? for der er kun 40 g i en pakke...

1. februar 2012, kl. 20:32
hokus pokus suttefri :-)

jeg har aldrig vejet en hel pakke gær, men bruger ofte 10-20 gram gær, og der har det passet rimelig godt i forhold til hvor meget der var i pakken.

2. februar 2012, kl. 05:40

roenlund skriver:

er du 100% på at det ikke er økogær??? for der er kun 40 g i en pakke...

Plejer ikke at købe økogær  Men der stod 50 gram på pakken.

Skriv notat

Som PLUSmedlem af Baby.dk har du mulighed for at gemme et notat på de andre brugere.

Det er en af de mange fordele du får.

Klik her for at læse mere »
Side: 1
 Tilbage til emne-oversigten      Til forsiden

Kontakt Baby.dk | © 2012 Baby ApS
Bliv fan på Facebook Baby.dk på Google+