Opret gratis profil  

Log ind

E-mail:

Adgangskode:

Har du glemt din adgangskode?

Eksperthjælp: Kære Mor

Citér indlæg Anmeld indlæg
1. februar 2012, kl. 17:16

"Kære Mor"

hej christin.

jeg vil lige starte kort.

min kæreste og jeg er 27år. han har en datter på 3½år fra tidligere hun bor ved os. så fik vi en datter i august. da hun er 2 mdr. bliver vi indskrevet i et døgn familiehus, da de mener vi ik er gode nok til at se vores døtres behov. den 12 januar vælger kommunen at vores børn skal anbringes. dette er jo utrolig hårdt for os. og vi er i tvivl om hvordan vi skal finde kræfter til at komme op af det huld vi nu er kommet ned i. vi er blevet tilbudt af kommunen og få hjælp af dem til at få fyldt de huller ud som mommunen mener vi har i at være de perfekte forældre.

har du nogen ideer til hvad der kan hjælpe os til at bevare roen men stadig os kæmpe videre for vores børn. har hørt om det der mindfuldness at det kn være godt for tanker osv. og fik at vide man kunne finde noget på nettet men kan ik finde noget. kn du evt. hjælpe mig

Christins svar

Det lyder som en vanskelig situation, og jeg forstår at I er i gang med et forløb hos kommunen, for at I får fyldt nogle huller ud.

Jeg synes det er meget positivt at du skriver til mig, og at du har søgt på nettet efter information. Det fortæller mig noget om at du er aktiv og tager ansvar for situationen.

Situationen er svær, ingen tvivl om det.

Du formulerer selv, at det er de mange tanker om situationen der er svært, og det er nok hovedet på sømmet. Det er ofte de bekymrende tanker om situationen, der kan få os ned med nakken og kan få os til at flippe helt ud.

Det er vigtigt at skille det lidt ad, til en start.
Som I sikkert allerede er jer bevidste, skal I gøre hvad I kan i forhold til at samarbejde indbyrdes og med kommunen for at give jeres piger de bedste muligheder.

Det er godt at holde fokus på hvad I arbejder hen imod. Hvad er målet i alt det her? Meget ofte mister vi det af syne, når der er mange problemer at tage sig af. Så det er derfor godt at hæve blikket og se frem mod jeres fælles mål.

Derudover kan i hver især forsøge at være så nærværende med de ting I laver i hverdagen, og at gøre en ting ad gangen.
Både når vi sørger eller har store problemer, kan vi ikke tænke på det hele tiden, vi må tage det i små bidder. Så når vi ikke arbejder konkret med problemerne, kan vi prøve at vende os mod livet og det der foregår lige nu og her. Vi kan gøre det ved at give slip på tankerne, når vi opdager at det er negative og nedbrydende tanker, der snurre rundt i hovedet på os, og vende opmærksomheden til det vi laver. At lave noget praktisk, kan være en stor hjælp, og at planlægge dagligdagen, så I ved hvad I skal i stedet for at synke ned i overvældelse og meningsløshed.

I dette tidsrum hvor jeres piger bor et andet sted, er det en lejlighed for at styrke og hele jer selv, og sammen at skabe et liv der er godt for jer alle 4, indtil børnene kommer hjem igen.
Der findes mange bøger om mindfulness og de fleste kan du låne på biblioteket.

Jeg ønsker det bedste for dig og dine.
Christin

Christin tilbyder både individuelle samtaler og træningshold for stress- og depressions ramte baseret på mindfulness, hun underviser også spiseforstyrrede i mindful spisning. Derudover underviser hun i yoga.

Se Christins hjemmeside: ChristinIlleborg.dk

Skriv notat

Som PLUSmedlem af Baby.dk har du mulighed for at gemme et notat på de andre brugere.

Det er en af de mange fordele du får.

Klik her for at læse mere »
Gå til Ordet er frit     Til forsiden

Kontakt Baby.dk | © 2013 Baby ApS
Bliv fan på Facebook Baby.dk på Google+