"har jeg fået forhøjet stofskifte?"
Hej Lisbeth . Jeg er en kvinde på 22 år. Fødte mit barn for 6 mdr siden . Jeg ammer og mit barn får grød og mos. Jeg er 161 høj. Inden mon graviditet vejede jeg 65 kg. Jeg tog 11 kg på. Tabte mig dog meget hurtigt og i dag vejer jeg 55 kg. Jeg har på ingen måde været på kur eller lign. Spiser meget chokolade og kager. Men spiser da også meget sundt . Mit spørgsmål er om jeg har udhviklet for højt stofsskifte. Jeg føler mig meget træt ,svimmel, har tørre øjne, og føler mit syn er blevet lidt svagt . Tager d-vitamin og kalk . Jeg sveder også meget og får varmen hurtigt . Jeg plejede at tage på ved bare at kigge på usunde madvarer . Er jeg normal eller skal jeg kontakte lægen. ? På forhånd tak
Lisbeths svar
Hej !
Om du har fået forhøjet stofskifte er jeg usikker på.
mange kvinder taber sig ret hurtigt efter en fødsel og en amning forbruger rigtig mange kalorier. Du går sikkert også meget og derer travlhed med en lille ny i huset, og søvnen er svingende.
Alt dette kan give træthed.
Alligevel så skal du en tur til lægen. de ting du beskriver kan evt være lav blodprocent, og selvom du spiser d vitamin kan den også være lav.
Han vil selvfølgelig checke dit blodtryk, samt ordinere blodprøver, incl. stofskifte og også måle et fastende blodsukker.Hvis du synes synet er blevet dårligere, skal du gå til en øjenlæge.
Så få du ringet og betilt en tid til et sundhedscheck.du skal ikke gå rundt og være bekymret.
God bedring med dig og held og lykke med babyen.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld