"Kejsersnit efter barn i underkrop"
Hej Pia.
Jeg har lige et spørgsmål til dig.
Jeg fik min søn ved planlagt kejsersnit, da han sad op og ikke ville vendes! Manden og jeg går og snakker om at vi snart skal have en lillebror eller lillesøster 
MEN - jeg vil IKKE føde selv!!
Kan jeg egentlig godt selv bestemme om jeg vil have et kejsersnit, eller hvad?!
Krams Rikke
Pias svar
Hej Rikke
Jeg kan ikke garantere dig at du sådan frit kan vælge et kejsersnit igen hvis din baby vender rigtigt. Der er jo ikke nogen medicinsk grund til det hvis alt er som det skal være og som du sikkert ved så er det jo en nødløsning som kan være forbundet med langt flere problemer end en vaginal fødsel.
Men derfor kan du jo sagtens argumentere for dit ønske. Du skriver ikke hvorfor du ikke vil føde selv – kunne du evt skrive tilbage til mig på pia@motherbynature.dk så kan jeg bedre rådgive dig…
Varme hilsner fra Pia
Følg Pia’s blog på
www.motherbynature.dk hvor du kan finde inspiration, tip og råd til din naturlige graviditet og fødsel. Du kan ved at tilmelde dig nyhedsbrevet helt GRATIS få Pia’s Mini Guide: Sådan gør du fødslen meget lettere – 3 trin der ændrer alt. Du kan også hente en gratis ordbog og lytte til podcasts med gode råd til en tryg og naturlige graviditet og fødsel.
Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.
Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk
Anmeld