Ikea kalder populær børnestol tilbage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.025 visninger
8 svar
0 synes godt om
5. januar 2012

Baby.dk

Fra ekstrabladet.dk

Babystolen Antilop har fejl som gør, at børnene kan falde ud, fordi spændet går op

Ikea kalder populær børnestol tilbage

Ikea kalder populær højstol til børn tilbage. Selen i stolen kan uden varsel gå op, så børnene kan falde ud.

Det drejer sig ifølge en pressemeddelelse fra Ikea om stolen ved navn ANTILOP med leverandørnummer 17389, der er produceret mellem 2006 og 2009.

Stolen er trukket tilbage i flere lande i norden, blandt andet Danmark og Norge:

- Vi har modtaget otte rapporter om, at sikkerhedsbæltet har åbnet sig, inklusiv tre tilfælde af mindre personskade når et barn er faldet ned fra stolen, siger kommunikationsrådgiver i Ikea Norge, Cathrine Myhren, til den norske avis NA24.

Læs mere her »

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2012

Zafir

Ai - det er jo den stol alle har, incl os selv

Det går nok, hvis det 'bare' er spændet.
Så kan man jo lave en løsning

Anmeld

1. februar 2012

Vidunderligeunger

Zafir skriver:

Ai - det er jo den stol alle har, incl os selv

Det går nok, hvis det 'bare' er spændet.
Så kan man jo lave en løsning

ja og så er det jo heller ikke meningen, at man forlader et barn der sidder i stolen??

Anmeld

1. februar 2012

dpb

Når man så læser artiklen på eb.dk eller IKEAs egen hjemmeside står der så også er det kun er selen der tilbagekaldes og at man ved henvendelse til IKEA kan få en ny sele... ikke ny stol og sele 

Vores er så ikke berørt og heller ikke den der er hos min mor, da de er købt før 2006 og ved da også at jeg et par gange har prøvet at tage en af ungerne op uden at tænke over at de altså havde sele på (har de jo ikke i vores trip trap) og det har spændet holdt til uden problemer...

og ja, man går da vel heller ikke længere væk fra barnet end man kan nå hen hvis man kan se det er kommet løs og kan nå at forhindre der sker noget alvorligt

Qnuz 

Anmeld

1. februar 2012

Zafir

MAJ*MOR skriver:

ja og så er det jo heller ikke meningen, at man forlader et barn der sidder i stolen??

Hehe... nej vel?...

Men altså - man skal jo heller ikke tørre katte i mikroovnen

Anmeld

2. februar 2012

Vidunderligeunger

Zafir skriver:

Hehe... nej vel?...

Men altså - man skal jo heller ikke tørre katte i mikroovnen

ska man ik :O hvad sker der ved det???

Anmeld

2. februar 2012

Zafir

MAJ*MOR skriver:

ska man ik :O hvad sker der ved det???

Jeg kan ikke selv lide katte hehe... Så jeg ved det ikke helt. Men jeg trooooor det er noget med at de mister stemmen eller noget. Og man kan jo ikke have en kat der ikke kan mijave?

Anmeld

2. februar 2012

Vidunderligeunger

Zafir skriver:

Jeg kan ikke selv lide katte hehe... Så jeg ved det ikke helt. Men jeg trooooor det er noget med at de mister stemmen eller noget. Og man kan jo ikke have en kat der ikke kan mijave?

nej det ville da være grusomt! SÅ må jeg hellere bruge ovnen næste gang-. 150 grader er vel ik for meget?

Anmeld

2. februar 2012

Zafir

MAJ*MOR skriver:

nej det ville da være grusomt! SÅ må jeg hellere bruge ovnen næste gang-. 150 grader er vel ik for meget?

Ja - helt sikkert. Det må være fint.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.