Eksperthjælp: pige 2 år spiser med glubende appetit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

766 visninger
0 svar
0 synes godt om
21. december 2011

Lisbeth Jess

"pige 2 år spiser med glubende appetit"

hej lisbeth..

jeg har et spørgsmål jeg håber du kan svare på..

min datter er 2 år og bor i pleje har gjordt i et år..

når til mit spørsmål.. min datter hun spiser self mad men hun spiser meget..

til morgenmad kan hun spise en stor potion havregrød en smootie og to stykker franskbrød.. hvis hun ser andre i nærheden af hende vil hun have det de andre har os selvom det er 10 min siden hun selv spiste.. pl mor fortalte mig igår at når hun er ude nye steder så spiser hun i frustation over det er et ukendt sted..

altså hun spiser sundt men hun spiser bare så meget og gerne til hun brækker sig og når hun har brækket sig vil hun have mere at spise..

jeg håber du forstår mit dillema.. jeg oplever nemlig ikke at hun spiser særlig meget når jeg har samvær med hende og da vi boede sammen fik jeg at vide af min sp at hun var en pige som var glad for mad og havde god appetit..

håber du kan hjælpe mig med et svar..

Lisbeths svar

hej !
Nogen gange er der børn der ikke mærker når de ermætte, derfor er det forældrene, eller plejemor der skal sætte en stopper for spiseriet.
Hun skal jo have det hun har brug for,alligvel lyder en smoothie, havregrød og 2 stykker franskbrød af meget for en 2 årig.
Når du så også fortæller at hun nogen gange kaster op, så skal der voksen regulering til.
Når du har hende så giv hende små måltider, f.eks, til morgen en portion havregrød, og mælk til,skal der mere til så et stykke rugbrød med ost.
Hun skal have god nærende mad, og ikke det lyse brød, derer ikke megen næring i det.
frugt og brød til mellemmåltider, og rugbrød til frokost.
Aften kød, grøntsager og giv en afmålt portion til hende.
held og lykke med spsieriet og rigtig glædelig jul.
Varme hilsner
Lisbeth jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.