"baby 8 uger, hvor meget mad ?"
Hejsa Lisbeth...
Jeg har en dejlig dreng på 8 uger. VI havde 6 hårde uger da vi desværre ikke vidste han havde en skjult ganespalte, så vi kæmpede med amningen, så da vi fandt ud af han havde den skjulte ganespalte lettede det enormt og vi tog fat på flasken. Jeg malker dog ud så han kun får mit mælk - ja det er sku hårdt til tider :-)
Jeg skriver egentlig for at høre lidt om det tigerspring de kommer igennem i 8 ugers alderen. VI havde ENDELIG lige fået ro ovenpå alt det kæmpen med amningen osv og nu syntes jeg bare ahn har fået en besværlig unge IGEN :-) hehe...
det er tydeligt han udvikler sig, kigger på sit eget tøj, pludre meget mere, smiler rigtig meget, græder med tåre (uha det skal mor vende sig til).... Han powernapper gerne op af formiddag og spiser ca hver 2 time ca 75 ml pr måltid. Er jo fint for giver de 150 hver 4 time :-) Men så resten af dagen kan det godt være svært at få ham til at spise mere end de 100 pr måltid så vi når slet slet ikke op på hans døgnbehov og så bliver jeg jo rigtig bekymret fordi vi bøvlede sådan med hans vægt i de første seks uger - ja vi havde jo et meget sulten barn den gang...
Men hvor går grænsen for hvor lidt han må få - nu hvor jeg tror det er et tigerspring? Han ligger mellem 700-750, én gang har han været nede på 670. HVilket jeg jo godt ved er ALT ALT for lidt. Men kan jo ikke tvinge mere i ham - og sometider forsøger vi han liste maden i ved at han bliver aktiveret samtidigt -det hjælper noge gange!!
Han spiser ca 7 gange i døgner nogen gange 8.
Hilsen Kathrine
skal jeg give det lidt tid endnu? Han startede på det d 15/12 og har ikke v
Lisbeths svar
Kære Kathrine!
Tillykke med ham, det har været en hård omgang med at forsøge amning og nu med at få ham til at spise nok.
Nu ved I heldigvis hvad grunden er, nogen gan ge gør det det hele lettere.
Så flot du orker malke ud til hele hans døgnbehov.det er hårdt arbejde det ved jeg, og har du lyst til at supplere ham lidt med MMe er det helt i orden..
Han er i fin trivsel, og aktiv læser jeg, og ikke en baby der sover sin tid væk,
jeg kan kun gætte på havd han vejer nu, hvis han vejer ca 4800 gr, så er hans døgnbehov ca 800, så er det helt o.k at han kun når op på ca 750 ml.
Du har ret du kan ikke tvinge ham til at spise. han husker sikkert sit store besvær med at få suttet maden i sig, så der måske lidt tid inden han helt slapper af og tager 150 ml af gangen.
Du/I har forhåbentlig fået en grundig vejledning omkring hans måltider og hvordan I sørge for det er lettest at få mad i ham.
jeg ved du skriver deter en pseudo ganespalte alligvel kan den jo genere meget, når der kun er en tynd hinde over.
har du fået ekstra besøg af din sundhedsplejerske, ellers så bed om et besøg så du får noget ro på i.f.h til hans trivsel.hun har jo hans vækstkurver
Du skal ikke gå julen i møde og være bekymret.
Jeg vil foreslå du får ham til at sove lidt længere ad gangen, put ham i vognen og gå en tur, så han får sovet et par timer i træk, det giver øget appetit.
Fortsat held og lykke med ham, skriv igen hvis du mangleruddybning.
Rigtig glædelig jul
Varme hilsne r
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk