"baby 6 måneder hvor mange lure om dagen"
Hej
Jeg skriver fordi jeg tænker om et barn på 6 mdr. stadig har behov for 3 lure om dagen?
Jeg har meget svært ved at få min lille mand til at sove, så påtænker at sløjfe den sene eftermiddagslur... Synes du det ville være ok?
Han sover pt fra 10:00 - 11.00 fra 13:30 - 15:00 og fra 17:00 - 18:00 og bliver puttet kl 19:30 -20:00 stykker han står op om morgenen mellem 7:00 og 08:00
Har meget svært ved at få ham til at sove middags og eftermiddagslur og putte for natten. Mest de to sidstnævte.
Han får grød morgen - flakse formiddag - Grød middag - flaske eftermiddag - grønsagsmos og frugtmos til dessert aften - flaske sen aften og en flaske ved 03:00 tiden.
Skal han have jern selvom han får MME? Og bør vi skifte ACD-dråberne ud med D-dråber? Han er født 4 uger før termin.
Han trives, er en meget opmærksom, udadvendt og smilene baby, og er i fuld gang med at krøbe, vende, aste med legetøj, snakke, fjolleråbe, smile osv. og spiser gladeligt sin skemad.
Mange hilsner moderen.
Lisbeths svar
Hej !
Det lyder som om du har en baby der stortrives på alle måder.og det jo fint.
Jeg kan se på mængden af lure og tidspunkter at det må være svært for dig at putte til natten især.
jeg tror du med fordel kan rykke hans rytme.
Her er nogel forslag så kan du tage hvad du mener vil fungere hos jer.
Du skriver han er født 4uger før termin, han har formentlig fordoblet sin fødselsvægt som han skal.
Og han er begyndt at krybe, kaste , råbe og hvad der ellers hører alderen til.,
Hvis han er normalvægtig kan du overveje at stoppe hans natflaske.Det kan lade sig gøre uden de store problemer. Det vil gøre at han vågner tidligere om morgenen..
Hvis det med flasken ikke går, så drop hans sene lur, hold ham aktivt vågen, så han virkelig er træt til sovetid.
Nuer det juletid, og sikkert med mange sammenkomster, så er der nogen der gerne vil lege ekstra med ham..
Han skal stadig sove meget, så en ide, er. en lille lur ved 9 tiden på ca en time, en middagslur ved 12 tiden, og en lille lur eftermiddag ved 16 tiden.så skulle han være klar til putning omkring klokken 20.
Du må prøve dig frem, hvad vil virke hos jer.
Så længe han får sine 400 ml MME erstatning skal du ikke give jern.
ACD dråberne kan du udskifte til D dråber, derer vitaminer i MME.
Fortsat held og lykke med ham og hans søvnrytme,
Rigtig glædelig jul til jer.
Vrame hilsne r
Lisbeth Jess.
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk