Eksperthjælp: baby 6 måneder hvor mange lure om dagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.856 visninger
2 svar
0 synes godt om
14. december 2011

Lisbeth Jess

"baby 6 måneder hvor mange lure om dagen"

Hej

Jeg skriver fordi jeg tænker om et barn på 6 mdr. stadig har behov for 3 lure om dagen?

Jeg har meget svært ved at få min lille mand til at sove, så påtænker at sløjfe den sene eftermiddagslur... Synes du det ville være ok?

Han sover pt fra 10:00 - 11.00 fra 13:30 - 15:00 og fra 17:00 - 18:00 og bliver puttet kl 19:30 -20:00 stykker han står op om morgenen mellem 7:00 og 08:00

Har meget svært ved at få ham til at sove middags og eftermiddagslur og putte for natten. Mest de to sidstnævte.

Han får grød morgen - flakse formiddag - Grød middag - flaske eftermiddag - grønsagsmos og frugtmos til dessert aften - flaske sen aften og en flaske ved 03:00 tiden.

Skal han have jern selvom han får MME? Og bør vi skifte ACD-dråberne ud med D-dråber? Han er født 4 uger før termin.

Han trives, er en meget opmærksom, udadvendt og smilene baby, og er i fuld gang med at krøbe, vende, aste med legetøj, snakke, fjolleråbe, smile osv. og spiser gladeligt sin skemad.

Mange hilsner moderen.

Lisbeths svar

Hej !
Det lyder som om du har en baby der stortrives på alle måder.og det jo fint.
Jeg kan se på mængden af lure og tidspunkter at det må være svært for dig at putte til natten især.
jeg tror du med fordel kan rykke hans rytme.
Her er nogel forslag så kan du tage hvad du mener vil fungere hos jer.
Du skriver han er født 4uger før termin, han har formentlig fordoblet sin fødselsvægt som han skal.
Og han er begyndt at krybe, kaste , råbe og hvad der ellers hører alderen til.,
Hvis han er normalvægtig kan du overveje at stoppe hans natflaske.Det kan lade sig gøre uden de store problemer. Det vil gøre at han vågner tidligere om morgenen..
Hvis det med flasken ikke går, så drop hans sene lur, hold ham aktivt vågen, så han virkelig er træt til sovetid.
Nuer det juletid, og sikkert med mange sammenkomster, så er der nogen der gerne vil lege ekstra med ham..
Han skal stadig sove meget, så en ide, er. en lille lur ved 9 tiden på ca en time, en middagslur ved 12 tiden, og en lille lur eftermiddag ved 16 tiden.så skulle han være klar til putning omkring klokken 20.
Du må prøve dig frem, hvad vil virke hos jer.
Så længe han får sine 400 ml MME erstatning skal du ikke give jern.
ACD dråberne kan du udskifte til D dråber, derer vitaminer i MME.

Fortsat held og lykke med ham og hans søvnrytme,
Rigtig glædelig jul til jer.
Vrame hilsne r
Lisbeth Jess.

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2011

Sitrani

lisbeth jess skriver:

Hej

Jeg skriver fordi jeg tænker om et barn på 6 mdr. stadig har behov for 3 lure om dagen?

Jeg har meget svært ved at få min lille mand til at sove, så påtænker at sløjfe den sene eftermiddagslur... Synes du det ville være ok?

Han sover pt fra 10:00 - 11.00 fra 13:30 - 15:00 og fra 17:00 - 18:00 og bliver puttet kl 19:30 -20:00 stykker han står op om morgenen mellem 7:00 og 08:00

Har meget svært ved at få ham til at sove middags og eftermiddagslur og putte for natten. Mest de to sidstnævte.

Han får grød morgen - flakse formiddag - Grød middag - flaske eftermiddag - grønsagsmos og frugtmos til dessert aften - flaske sen aften og en flaske ved 03:00 tiden.

Skal han have jern selvom han får MME? Og bør vi skifte ACD-dråberne ud med D-dråber? Han er født 4 uger før termin.

Han trives, er en meget opmærksom, udadvendt og smilene baby, og er i fuld gang med at krøbe, vende, aste med legetøj, snakke, fjolleråbe, smile osv. og spiser gladeligt sin skemad.

Mange hilsner moderen.

Hej !
Det lyder som om du har en baby der stortrives på alle måder.og det jo fint.
Jeg kan se på mængden af lure og tidspunkter at det må være svært for dig at putte til natten især.
jeg tror du med fordel kan rykke hans rytme.
Her er nogel forslag så kan du tage hvad du mener vil fungere hos jer.
Du skriver han er født 4uger før termin, han har formentlig fordoblet sin fødselsvægt som han skal.
Og han er begyndt at krybe, kaste , råbe og hvad der ellers hører alderen til.,
Hvis han er normalvægtig kan du overveje at stoppe hans natflaske.Det kan lade sig gøre uden de store problemer. Det vil gøre at han vågner tidligere om morgenen..
Hvis det med flasken ikke går, så drop hans sene lur, hold ham aktivt vågen, så han virkelig er træt til sovetid.
Nuer det juletid, og sikkert med mange sammenkomster, så er der nogen der gerne vil lege ekstra med ham..
Han skal stadig sove meget, så en ide, er. en lille lur ved 9 tiden på ca en time, en middagslur ved 12 tiden, og en lille lur eftermiddag ved 16 tiden.så skulle han være klar til putning omkring klokken 20.
Du må prøve dig frem, hvad vil virke hos jer.
Så længe han får sine 400 ml MME erstatning skal du ikke give jern.
ACD dråberne kan du udskifte til D dråber, derer vitaminer i MME.

Fortsat held og lykke med ham og hans søvnrytme,
Rigtig glædelig jul til jer.
Vrame hilsne r
Lisbeth Jess.

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Hej Lisbeth..
Så lige dit svar, og ville spørge dig om et spørgsmål

Min datter er snart 6 mdr, og sover også de der 3 lure om dagen. Jeg har rigtig svært ved, at få hende til at sove længere end 45 minutter pr. lur.. Hun bliver lagt kl. 20 efter en rimelig stor tår ved brystet, og falder stortset i søvn med det samme..

Jeg har for ca. 14 dage siden stoppet med at give hende bryst om natten. Hun vågnede ikke rigtigt op de første par dage, og jeg kunne bare give hende sutten, men er nu begyndt at vågne igen, meget tidligt.
Det skal siges, at hun er en stor pige. Hun vejer i hvert fald tæt på 10 kg nu, tror jeg (For ca. 1½ måned siden vejede sundhedsplejersken hende til 8720 gram og 68 cm) Så hun har ikke brug for bryst om natten mere.

Kl. ca. 3 vågner hun, men der kan jeg få hende til at sove videre vha. sutten.. Og så vågner hun allerede igen ved 5tiden, og der er det svært at få hende til at sove videre, også selvom jeg lige giver lidt bryst. Skal vi bare stå op med hende der, eller hvad? Jeg synes det virker tidligt..? Normalt har hun stået op ved 6-6.30tiden.. Jeg går ud fra det er fordi hun ikke får natmad mere? Eller hvad?

Om dagen får hun bryst indtil kl. 12, hvor hun får sin første grød. Så spiser hun lidt frugtmos om eftermiddagen og grøntsagsmos om aftenen ved 19tiden. Og indimellem måltiderne får hun lidt bryst, hvis hun har lyst, og jeg tilbyder hende og brystet efter hvert måltid, for at være sikker på at hun bliver helt mæt.

Hun er en glad, nysgerrig, smilende pige, som bruger det meste af sin tid på at skrige, grine og pludre på livet løs, og hun er begyndt at kunne vende sig fra mave til ryg, og møve sig lidt rundt på legetæppet, så hun må være godt tilfreds, men frøkenen er tidligt på færde om morgenen 

Håber du kan hjælpe

Venlig hilsen
Sille (Mor til lille Nellie)

Anmeld

9. januar 2012

lisbeth jess

Profilbillede for lisbeth jess

Hej Sille!

Det lyder som om du ahr en pige der er i god trivsel, omend hun vågner meget tidligt,

Det de rmed at hun ikke behøver mad om natten, det er rigtigt, alligveler der mange små, der meget gerne vil have et måltid om natten, det er også nærvær og tryghed.

Du bestemmer om du vil give et måltid, og sove lidt længere, eller nøjes med sutten og op klokken 5?

Hun er 6 måneder nu, og jeg vil anbefale dig at begynde at give hende havregrød om morgenen, når I staår op, om det så er klokken 5 eller 630 .

Så vil hun blive træt efter et par timer, og sove en god lur,efter en amning.

Jeger sikker på hun så sover mere end 45 minutter.

Giv det en chance. 

varme hilsne r

Lisbeth jess

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.