"baby startet med mos og får hård mave."
Hej Lisbeth,
Min dreng er kommet godt i gang med mosen. Han er helt vild med det og er blevet rigtig god til at tage i mod skeen, og spiser altid op! Til frokost spiser han en hel banan (hvis den er lille) og til aften får han majsgrød eller risgrød med æble på. Ellers bliver han ammet. Men efter han har fået det i et stykke tid, er han begyndt at få ret hård mave. Det var hvad jeg havde forventet, men synes måske alligevel det er lidt for meget. Han har afføring nærmest hver dag, men oftest kommer der kun lidt af gangen. Når der så endelig kommer en ordentlig omgang, så er det så hårdt for ham at han begynder at græde. Det virker som om det gør rigtig ondt på ham. Konsistensen er vel ligesom ved voksne, men måske endda hårdere. Jeg laver stræk-og-bøj øvelser med ham og cykler og masserer, men det hjælper næsten kun på at han kan komme af med det. Er der ikke noget man kan gøre for at gøre det blødere, så han ikke skal græde sådan? Jeg har hørt at banan skulle give forstoppelse, med mindre man tilsætter lidt appelsinsaft? Eller skal jeg bare stoppe med bananen og give ham noget helt andet?
Vh. den lidt bekymrede mor
Lisbeths svar
Hej!
beklager jeg har været længe om at svare, jeg har haft vrøvl med mine svar, de erforsvundet ud i cyberspace.
Deter godt din søn er glad for sin mos. mindre godt at han får så hård mave.Deter hårdt både for hAM OG OGSÅ FOR DIG.
Du skal undgå banan, det gir hård mave.
Du kan blande sveskemos i hans grød, det kan hjælpe ham.
Er det ikke nok, kan du købe laktulose og give ham, dosis står på flasken.
Nu varer det ikke længe førend du kan begynde med havregrød og øllebrød, der er mange fibre og giver god fordøjelse.
Håber dette kan hjælpe både ham og dig.
Varme julehilsne r
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld