Opret gratis profil  

Log ind

E-mail:

Adgangskode:

Har du glemt din adgangskode?

Hvad får I at spise til juleaften?

tjek mine salgs annoncer
Citér indlæg Anmeld indlæg
29. november 2011, kl. 21:19
Vi får flæskesteg, and,brune kartofler, alm kartofler og så ris a la mande til dessert, hvor vi self skal finde mandlen og man er ved at brække sig fordi man har spist så meget af det andet hehe
29. november 2011, kl. 22:02

Her får vi flæskesteg, kalkun som bliver fyldt med en fars med en masse forskelligt i, brune + hvide kartolfer, hjemmelavet rødkål, hjemmelavet agurkesalat, halve æbler med ribsgele', franske kartofler, brun sauce som bliver lavet fra skyen fra kalkunen, ris'a'la'mande med hjemmelavet kirsebærsauce og hjemmelavet jordbærsauce, så får vi kaffe, glöög (staves???), varm kakao, en masse hjemmebagte småkager, en kæmpe slikskål og hjemmelavet konfekt...nååå ja og så af drikkelse er der sodavand, juice, rødvin og lidt øl til de par stykker som drikker det...

Mor til den dejligst pige og dejligste dreng <3
29. november 2011, kl. 22:03
Maja_4000 skriver:

Ud over de "almindelige" ting får vi rejemader til natmad .. Når gaverne er pakket ud Hjemmebagt franskbrød , smør , masser af rejer , mayo og citron Hehe

Det er en tradition min oldefar indførte , og selvom han er død nu , gør alle på hans side af familien det

Sikke en god ide  

Carolinesmor på IG
29. november 2011, kl. 22:08
Gaia skriver:

Sikke en god ide  

Ja , det er super hyggeligt

Mor til den dejligst pige og dejligste dreng <3
29. november 2011, kl. 22:10
Maja_4000 skriver:

Ja , det er super hyggeligt

Håber ikke din oldefar har noget imod vi evt. Låner denne glimrende ide . Vi skal holde vores egen jul hvor vores forældre er gæster, så vi skal også til at forme vores nye traditioner loove it 

lurer lige
29. november 2011, kl. 22:13
Strawberry skriver:

Ja, nu er jeg jo ved at komme i julehumør, så jeg synes det kunne være interessant at hører hvad I får at spise til juleaften, og hvorfor det netop er dét i spiser?

Her får vi altid svinekam, kartofler, brun sovs og rødkål. Til dessert er der is og ris a la mande. Det er nærmest en tradition

(Du kan sætte kryds ved mere en én ting )

Her får vi både andesteg og flæskesteg. Andesovs og flæskesovs. Brune kartofler og hvide kartofler. Taffel chips. Rødkål. Og til dessert ris a la mande.

*Camilla
Carolinesmor på IG
29. november 2011, kl. 22:14
Gaia skriver:

Håber ikke din oldefar har noget imod vi evt. Låner denne glimrende ide . Vi skal holde vores egen jul hvor vores forældre er gæster, så vi skal også til at forme vores nye traditioner loove it 

Dét tror jeg bestemt ikke

Flere på min fars side har også fået den tradition , efter de har holdt jul med os Hehe

nannafrederiksen

29. november 2011, kl. 22:19
Strawberry skriver:

Ja, nu er jeg jo ved at komme i julehumør, så jeg synes det kunne være interessant at hører hvad I får at spise til juleaften, og hvorfor det netop er dét i spiser?

Her får vi altid svinekam, kartofler, brun sovs og rødkål. Til dessert er der is og ris a la mande. Det er nærmest en tradition

(Du kan sætte kryds ved mere en én ting )

Jeg har sat kryds ved:

Flæskesteg, and, brune kartofler, almindelige kartofler (og selvfølgelig masser af sovs! )

Til dessert er min familie dog lidt speciel. Det er kun mine bedsteforældre der gider risengrød og risalamande, så vi har indført den fantastiske islagkage fra Princip (den med browniebund), og så gemmer vi en mandel i den i stedet 

29. november 2011, kl. 22:29

Hos min familie:
Kalkun, flæskesteg, brune kartofler, alm. kartofler, rødkål, brun sovs og franske kartofler.
Ris a la mande.

Hos svigermor:
Flæskesteg, en eller anden slags fugl (and, gås, kalkun), brune kartofler, hvide kartofler, rødkål og brun sovs.
Ris a la mande og risengrød.

Tit får vi laks til forret.
Denne profil er Moderator
29. november 2011, kl. 22:38

flæskesteg, alm og brunede kartofler, brun sovs, rødkål og  lunede franske kartofler (DE SMAGER SINDSSYG GODT MED BRUNSOVS) 

og risalamende til dessert og så et ORGIE af slik og chips og julekreds...

Kærlig Hilsen 

Isabella_mor

Skjul alle signaturer

Skriv notat

Som PLUSmedlem af Baby.dk har du mulighed for at gemme et notat på de andre brugere.

Det er en af de mange fordele du får.

Klik her for at læse mere »
Gå til Højtider     Til forsiden

Kontakt Baby.dk | © 2013 Baby ApS
Bliv fan på Facebook Baby.dk på Google+