Eksperthjælp: 14 måneder, er sur og gal efter dagplejen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.559 visninger
0 svar
0 synes godt om
25. november 2011

Lisbeth Jess

"14 måneder, er sur og gal efter dagplejen."

Hej Lisbeth,

Jeg er lidt i vildrede...

Min datter på 14mdr. er så hysterisk så det er en hel skræk. Jeg holder meget på at et nej er et nej, hun har dog meget svært ved at acceptere det og bliver MEGET hys.

Hun er faktisk sur fra hun kommer hjem fra dagpleje til efter vi har spist, vi har prøvet at give hende noget at spise når hun kommer hjem (da vi evt. troede det var det) men det hjælper ikke, det er først når hun har fået varmt mad og vi har sadt sammen og hygget at hun finder det gode humør frem, og så er det jo ligesom næsten sengetid Det har nu varet i over 14dage, hun er hævet i tandkødet det plejer dog bare ikke at vare SÅ længe og være så ekstremt når det er tænder.

Har du forslag til noget vi kan prøve??

Jeg har prøvet at sætte hende ind på værelset, men så bliver hun helt ulykkelig og kommer nærmest løbende ud i armene på os...

Pga af arbejde kan vi ikke nå at få maden klar inden 17.45-18.00. Så det er 2timer hun bare er hys... vi vil så gerne bare have vores glade dejlige pige tilbage Måske det bare er en periode vi skal igennem nu, jeg søger bare råd om hvad vi kan gøre....

Lisbeths svar

Hej !

Jeres lille datter er  14 måneder, og er  begyndt at være sur og gal når I kommer hjem.

Huner træt efter en dag en dag med mange oplvelser. Måske er der startet et nyt barn, eller der en af dem hun ikke kan så godt med. 

Når hun er sur og hidsig så fortælle rhun jer noget. hun er ikke hysterisk, hun er i sine følelsers vold.

Du siger et nej er et nej. Hun er stadig så lille ,at hun ikke forstår, hvad der foregår. der skal gentagelser til. istedet for at sige nej, skal du sige ja til det hun  gerne må.

Værelset er jeg ikke tilhænger af, hun forstår ikke andet end at i afviser hende og det gir sorg.

Jeg vil anbefale en snak med dagplejen om  derer nye rutiner. Og så give hende alt det nærvær hun trænger til når I kommer hjem. en af jer skal være med hende så hun blive rfyldt op , og mærker I er der for hende. Put, syng læs eller leg.

I har været væk fra hinanden hele dagen så hun trænger til jer.

Se om ikke det gir bonus med ekstra opmærksomhed på hende.

varme hilsner

Lisbeth jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.