"børns focus til jenslyn"
hej :-)
jeg har en dejlig glad dreng på 3 mrd.
jeg har ham alene da faren ikke er i billedet.
min mor har hjulpen en del, og min søn og jeg har boet ved min forældre ca 3 uger nu.
og vi flytter til vores nye hjem i morgen.
så min mor har også været en del omkring min søn.
nu til spørgsmålet.....
min søn vil ikke kigge eller have øjen kontakt med sin mormor.
det kan jeg ikke forstå?
men han er også helt betaget i mig, og ser kun til min side.
jeg tror det går min mor lidt på, han ikke vil kigge på hende.
kan du hjælpe mig med at forstå hvorfor han ikke vil det?
på forhånd tak ;-)
Alices svar
Din søns første priotet er dig, du mader, bader og giver omsorg og trykhed. du opfylder hans basale behov. Det er de vigtigste bånd overhoved der kan gives og er livsnødvendigt fra naturens side, at det kommer fra dig er jo din opgave som mor.
De første mange måneder er det disse bånd der danner din søns socialevæsen.Evnen til at udvikle sig normalt er afhængig af de oplevelser babyer får i de tidligste måneder.
Selvfølgelig kan børn lide at andre tager sig af dem, og vise det ved bla. øjenkontakt. Men da du har haft en lidt omtumlet tid her i starten og boet lidt der og lidt der, så er du den eneste ting som er ens/gennemgående for din søn . derfor vælger han at du er primær lige nu (dette foregår selvfølgelig ubevist fra barnets side, men et instinkt om at holde fast i genkendelighed)
Din mor kan tage det helt roligt, når du er på plads i din nye bolig og har en dagligdag som din søn kan genkende fra dag til dag ,så er der også plads til mormor osv.
Da han HAR øjenkontakt med dig er der ikke tegn på fejl udvikling.så ro på og nyd disse helt specielle måneder hvor båndene bliver dannet og bære jer gennem jeres lange liv sammen.
mange hilsner Alice Søderberg
Se Alice Søderberg webside om pædagogisk forældre rådgivning og vejledning:
Pædagogiskforældrerådgivning.dk