lisbeth jess skriver:
Hej Lisbeth.
Jeg skriver mest til dig i afmagt.
Jeg har en lille søn på 8 måneder som har været syg siden han var 2 dage gammel.
Det startede med forskellige forkølelser, som satte sig i en konstant rallen, derefter fik han MØB ind af en kant fra hans 3. levemåned.
I hans 6. levemåned fik han konstanteret Astmatisk Bronkittis og er i medicinsk behandling herfor. I hans nu 8. levemåned har han endelig fået dræn for at afhjælpe øreproblemerne.
Foruden dette har han som sagt være syg siden han var 2 dage gammel, med snot, hoste, slim, tynd afføring (Eller meget syrlig lugtende alm. afføring). Har har aldrig spist normalt som han skulle, ej heller sovet som man forventer.
Vi har været til lægen utallige gange men bliver sendt hjem igen med beskeden at "de fleste små børn er syge det første år".
Jeg havde H1N1 i over en måned i mit 3. trimester (omkring uge 30) og blev så først behandlet for H1N1 efter den måned. - Det er derfor mit spørgsmål om du har erfaringer med (eller kender nogen der har) om han kan have taget skade da han lå i min mave? Jeg tænker om immunforsvaret kan være påvirket som følge af det.
Vi er grædefærdige herhjemme, og føler ikke vi kan hente hjælp nogen steder.
Hej ! Deter hårdt og tungt for jer at være forældre til et lille barn som altid er sygt.
Jeg savner nogle oplysninger omkring hans fødselsvægt, og hans kurver nu.
Lige meget, for I er flade læser jeg, og det lyder som om han aldrig når at blive frisk før en ny sygdom rammer ham.
At gå og være bekymret for om derer noget galt med ens barn er ikke godt, så er der ingen der trives.
Dertfor vil jeg anbefale jer at få en dobbelt tid hos egen læge. fortælle endnu engang om jeres bekymring og bed om en henvisning til en børnelæge. så han bliver udredt .Tag en bisidder med, så I er sikre på at blive hørt.
Jeg ved ikke om I ryger, men børn med astmatisk bronchitis bliver endnu dårliger i et ryger hjem.
Hvordan mon I bor, kan der være skimmelsvamp i hjemmet?
Håber det lykkes for jer at få en henvisng så jeres lille guldklump kan blive frigjort for mistanke, om noghet galt og han n u begynder at trives uden sygdom.
held og lykke med det.
M.h.t. influenzaen du havde, så skal jeg lige checke nogle ting, umiddelbart tror jeg ikke deter den.
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Tusind tak for dit svar Lisbeth.
Lidt yderligere info, hjemmet er røgfrit, og blev fuldstændig nyrenoveret fra top til tå da Milan var 3 mdr.
Vi har en søn på 2 år også, han er sund og rask, så vi kender alt til at de helt naturligt kan være syge som små, dette er dog intet i sammenligning med den mindste Milan.
Han blev født 37+5 med en fødselsvægt på 2980 g og 47 cm, og har siden fulgt kurven nogenlunde, under gennemsnittet, (Han nåede først hans fødselsvægt igen som 2½ mdr's. Hans længde er idag 75 cm, og følger ligeledes kurven. Dog er hans "bløde" plet på hovedet for lille, og den får vi målt jævnligt for at kontrollere hovedet vokser som normalt, Ligeledes er denne kurve lidt under normal.
Vi vil forsøge endnu engang med egen læge i håbet om en udredning.