Hr. Skægs Store Drømme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.874 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. november 2011

Baby.dk

ALBUM UDE D. 21. NOVEMBER

Efter den store succes med ”Skæg Med Bogstaver” - som har solgt guld og nu med hastige skridt nærmer sig platin - er Hr. Skæg fra DRs populære børneprogrammer tilbage med en ny børne-cd: ”Hr. Skægs Store Drømme”.

Hr. Skægs store drømme

Det gennemgående tema er, som det nok forstås, DRØMME. Dagdrømme, fremtidsdrømme, drømmesyn og drømme, som Hr. Skæg har, når han ligger og sover om natten i landet Ramasjang.

Sammen undersøger Hr. Skæg og hans gode ven Hr. Overskæg det fantastiske drømmeunivers, stiller spørgsmål til det hele, og svarer selv præcis som det passer dem. Her er 50’er-sangen om det fortabte pigehjerte, den triste historie om hvordan piraten blev pirat og den absurde sang om, at man skal passe på, man ikke passer alt for meget på. Og så er der godnatsangen. Og julesangen ”Snart er det Snart”, som kommer til at hjemsøge DR og Ramasjang til den helt store julemedalje i december måned. Det samme vil videoen til ”Hr. Skægs sang om spørgsmål”, som kommer på skærmen fra starten af 2012.

Som Hr. Skæg siger når han drager afsted i sin luftballon: ”Nu letter vi gondolen!” Det er noget vrøvl – men det lyder sjovt. Og det betyder noget i retning af: Kom ud af vandhanen og op af kaninhullet. For nu skal vi ud på eventyr! Sangene på den nye cd ligger fint i tråd med galskaben fra bogstav-sangene, men udvider universet og lader sangene få stort orkester og sus under vingerne.

Mikkel Lomborg er som bekendt multikunstneren der gemmer sig bag skægget på DRs populære programserier Skæg med Tal og Skæg med Bogstaver. Han har sammen med sin faste makker Toke Reunert skrevet og indspillet alle sange og dialoger. Reunert var også med på holdet der skabte musikken til Skæg Med Bogstaver, og har kunnet opleves til live shows som Hr. Overskæg.

Sangene er fabulerende, fantastiske, dragende og ikke mindst utrolig godt musikalsk og lyrisk håndværk fra Lomborg og Reunert. De har med Hr. Skægs Store Drømme begået noget så sjældent som et album, der ikke taler ned til hverken børn eller voksne, og som tillader sig at være musikalsk flerdimensionel uden ét sekund at tabe ungerne i svinget. Børnene bliver ganske afhængige af disse 10 sange uden at vi voksne samtidig føler vi bliver hjernevaskede eller får lyst til at ”glemme” cd’en hjemme hos bedsteforældrene.

Hr. Skægs Store Drømme er produceret af Reunerts gymnasieven, Søren Runge, (som bl.a. har produceret Thomas Helmigs seneste) og udkommer den 21. november på CD og digital download. Med albummet, der udgives i samarbejde med DR Multimedie, følger også en flot plakat til børneværelset.

Med venlig hilsen,

CRUNCHY FROG SOUNDTRACKS OG DR MULTIMEDIE

Hr. Skægs store drømme

Hr. Skægs store drømme

Hr. Skægs store drømme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2011

Wimmie

Cool - så er julegaven til niecen vist i hus 

(hvis hun da ikke når at få den inden...)

Anmeld

15. november 2011

Fru Hansen

Så ved jeg da hvad jeg skal købe i kalendergave til børnene... (og til mig)

Anmeld

15. november 2011

Nessie

Fru Hansen skriver:

Så ved jeg da hvad jeg skal købe i kalendergave til børnene... (og til mig)

Hr. Skæg er nemlig bare god

Daniel er lige blevet 2 år, og kan allerede tælle til 10, og kan genkende mange bogstaver, alt sammen fordi han ser dvd'erne med Hr. Skæg

Anmeld

15. november 2011

Fru Hansen

Nessie skriver:

Hr. Skæg er nemlig bare god

Daniel er lige blevet 2 år, og kan allerede tælle til 10, og kan genkende mange bogstaver, alt sammen fordi han ser dvd'erne med Hr. Skæg

Jeg spiller cden med bogstaver for mine dagplejebørn og de er også helt vilde med den. Og så er det jo også bare bonus at jeg også syntes at den er god at lytte til.

Anmeld

16. november 2011

Nessie

Fru Hansen skriver:

Jeg spiller cden med bogstaver for mine dagplejebørn og de er også helt vilde med den. Og så er det jo også bare bonus at jeg også syntes at den er god at lytte til.

Vi har kun dvd'erne, men vi skulle måske have cd'erne også 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.