Eksperthjælp: Josephine01 tisseri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

478 visninger
1 svar
0 synes godt om
14. november 2011

Alice Søderberg

"Josephine01 tisseri"

Hej...

Jeg har en datter som har været renlig i ca. et halvt år. Både om dagen og om natten. Hun har altid været rigtig god til at komme ud og tisse og selv sige til når hun skal. Men her de sidste to uger er det bare gået helt galt!!! Hun tisser i bukserne HELE tiden! Ved simpelthen ikke hvad vi skal stille op! Vi spørg hende om hun skal tisse eller siger at hun skal gå ud og tisse. Men det hjælper ikke på det. Hun tisser alligevel i bukserne!

Hun startede i børnehave for 3 mdr siden, og er faldet rigtig godt til der og har en del venner der over. Så syntes ikke rigtig det burde være pga. børnehavestart hun er begyndt på det! Så blev hun storesøster for 1 år og 3 mdr siden. De to har det rigtig godt sammen og det er tydeligt at se hvor glade de er for hinanden. Dog er der lidt søskende had engang imellem. Men det er jo meget normalt!.

Min mand og jeg har det noget svært for tiden, og har været tæt på at gå fra hinanden! Men er så småt ved at finde ud af det sammen igen. kan det være pga. det hun er begyndt at tisse sådan hele tiden? At det simpelthen har påvirket hende så meget(selvom vi har prøvet at holde børnene uden for vores små problemer) rent psykisk, at hun er begyndt på det?

Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre for at hun stopper. Prøver at tage det roligt når hun har gjort det, og sige pyt med det osv osv.

Håber du kan hjælpe mig med at få svar på hvad der evt. kan være årsag til hendes tisse problem!!!

På forhånd tak... 

Alices svar

Mod på, Jeg tror ganske enkelt hun har en gang blærebetændelse.

Tænk på at når man starter op på et nyt sted, her børnehave og på denne tid af året, så ser vi megen smitte fra børn imellem og de er ikke glade for at der skal mere tøj-overtøj osv på. Hvis de kan slippe gør de det. Børn fryser generelt ikke så meget som vi voksne fordi deres aktivitets niveiu er så meget højre end vores.

Selvfølgelig kan der været psykiske årsager men umiddeltbar tro jeg det er blærebetændelse

Skriv endelig tilbage hvis lægen siger der intet er

mange hilsner Alice Søderberg

Se Alice Søderberg webside om pædagogisk forældre rådgivning og vejledning:

Pædagogiskforældrerådgivning.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Josefine01

hej Alice.

Tusinde tak for dit for svar.

Det var ikke blærebetændelse. Men hun kunne se at hun var meget rød, der nede. Så hun smurgte hende med sådan noget lilla stas, som skulle hjælpe på bakterier.

Og det har faktisk hjulpet. Det er bare så dejligt, både for min datter os os som forældre:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.