Eksperthjælp: Baby 6 måneder, hvordan trappe ud med amning, når hun ikke vil flasken.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.817 visninger
0 svar
0 synes godt om
5. november 2011

Lisbeth Jess

"Baby 6 måneder, hvordan trappe ud med amning, når hun ikke vil flasken."

kære lisbeth, håber du kan hjælpe mig med et par gode råd.

min datter zilje på snart 6 måneder har siden hun blev født været glad for mit bryst. Det var min mening at amme, men havde ikke nogle forventninger om hvor længe (måtte efter mange frustrertioner stoppe amningen af min første efter 3 måneder, pga min mælk forsvandt.) da hun var ca 1 1/2 måned begyndte jeg allerede at overveje at stoppe. jeg have behov for mere tid til min store datter på 2 år. jeg tænkte længe og besluttede at trappe hende over på flaske, troede det ville gå nemt, for min store pige ziva var glad for både bryst og flaske. men nej, zilje ville absolut ikke have flaske, vi kæmpede i flere dage.. det skal lige siges at hun heller ikke gider at bruge sut. nå, jeg accepterede at hun ikke ville og det fungerede godt med at amme. nu er hun startet med skemad og har ikke videre behov for min mælk mere, hun tømmer brystet ca 3 gange i døgne.  men hun har stadig behov for trygheden ved brystet, specielt om natten. jeg vil virkelig gerne stoppe med at amme nu, da jeg synes hun vågner alt for ofte for at patte. min mand og jeg er også frustreret over at han ikke kan tage mere over så jeg kan få lidt fri og gerne mere søvn.

spørgsmålet er så hvordan jeg skal gøre.?! 

giver jeg hende sutten, leger hun bare med den. falder hun i søvn med den, vågner hun op hver gang hun taber den.

det fungerer bedre at vugge hende i søvn i vuggen, der sutter hun så på tommelfinger!(den er jo nem at finde) dette fungere om dagen.

men om natten er jeg træt, jeg tager hende over i sengen hvor vi ligger mens hun spiser, tit falder jeg i søvn og får ikke lagt hende tilbage.

hvad kan vi gøre????

mvh signe

Lisbeths svar

hej Signe !

Jeg havde sendt dit sprørgsmål videre, troed jeg, men jeg har ikke set svar, derfor kommer der nu et fra mig.

jeg forstår du er frustreret for du ville ønske du havde en datter der bare gerne ville både sut og flaske,ikk`?

Alligvel så er Silje en meget bestemt  baby hun vil gerne have mors mælk, og deter også super godt for hende.

Selvom hun er begyndt på grød så har hun stadig brug for mælk, enten din eller MME.

Når hun ikke vil flasken, så er der kun to muligheder, din mælk som er lige ved hånden, med den rette temperatur,,gratis og sund, eller MMe i kop.

Det sidste kan du sikkert gøre om dagen , men om natten og aftenen, så er det nemmest for dig  at lægge hende til brystet.

Hun er stadig lille og har brug for at ligge hos dig og drikke din mælk. Håber du kan rose dig selv over at det denne gang lykkedes dig.

Den Store på 2 år kan din mand give masser a<f opmærksomhed, hans tid kommer med den lille.

Håber du finder den bedste løsning for dig.

Held og lykke med hele familien

Varme hilsne r

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.