Eksperthjælp: barn 16 måneder er meget morsyg.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.022 visninger
0 svar
0 synes godt om
5. november 2011

Lisbeth Jess

"barn 16 måneder er meget morsyg."

Hej. Jeg har en meget dejlig og vidunderlig dreng som jeg holder meget af og elsker. Han er et meget glad barn og han prøver at snakke hele tiden men det er svært at forstå ham på trods af han forstår meget af hvad jeg siger til ham . Han fejler ikke noget og han er født 16 dage over termin så han er ikke født for tidligt. Hans far har aldrig skiftet en ble på trods af at han ser ham ca. 2 gange om ugen. Det svinger meget. Der kan godt gå over en uge før de ser hinanden. Og når de gør det er jeg der. Han har føjst været alene med ham i 2 timer(det er sket én gang og så kunne han ikke mere). Det eneste han stort set gør er at lege med ham for nu er han jo 16 mdr og sjov. Hans far og jeg slog op før jeg blev gravid.

Han er sindsyg mor glad. Jeg bliver nød til at sove sammen med ham om natten og hvis jeg prøver at få ham til at sove i sin egen seng skal han falde i søvn i mine arme ellers skal jeg kæmpe med ham i en time, hvor jeg bliver inde hos ham imens jeg ligger ham ned hver gang han rejser sig op og skriger, på 10 gang går jeg ind i stuen og slapper af i 5 min. imens han græder meget højt og så går jeg der ind igen og gør det samme(Hvis jeg kan klare det ellers overgiver jeg mig). Han vil med på toilettet, han vil med ud i køkkenet, ja han vil bare med mig over alt ellers bliver han ked af det.

I vuggestuen siger de at det går godt. Han brugte godt nok en måned på at blive indkørt og så skiftede vi til en "mandlig kontaktperson" og så kunne han sove der nede for første gang. Det er som om nogle gange at han beder kan falde til ved mænd, når jeg ikke er ved ham. Han sover af sig selv og at han kun græder i 2 min. når jeg går fra ham om morgnen i vuggestuen. Når jeg henter ham vil han bare vise mig det legetøj han leger med og ser slet ikke berørt ud, over jeg har været væk fra ham i 5 timer ca.. jeg kan bare ikke få lov til at gøre noget selv, han har et konstant behov for at være i nærheden af mig, han nulre det øverste løse hud på mit bryst som om det er trykhed for ham. Nogle gange hvis han skal passes så græder han helt vildt, som om jeg aldrig kommer tilbage. Jeg har aldrig forladt ham, han har jo altid været min side. Det startede ved en 7-8 mdrs alderen hvor jeg faktisk også skrev her ind men jeg kan ikke huske svaret.

Han startede først at bryge sut ved en 9 mdrs alder tror jeg. 

Er det her normalt?

Lisbeths svar

Hej !

Du er alene med din dreng, og far er sjældent på banen. klart du bliver træt i og med du skal være der hele tiden.

Hvis far har samkvem, så kan du bede ham om at gå en tur på legepladsen med ham,, så kan du sidde og slappe af imens.eller lave det du lige mangler.

Du skriver han er i vuggestue ca 5 timer, du kan lade ham blive der længere, så du får lidt tid til dig selv.

Når I er hjemme så skal du være på hele tiden, han erlille og har endnu ikke så stort et sprog, selvom han sikkert forstår en masse.

HVis du altid er træt og trænger til fred, så bliver han mere pylret og vil ikke slippe dig, for han mærker, du gerne vil have ro.

Deter ikke for at genere dig, han græder. han siger :mor hvor er du, kom og leg med mig, eller bare sid med mig, jeg trænger til dig.

Du r hans eneste omsorgsperson, derfor er det dig han vil have.

Alligvel så skal du give lidt slip på ham til f.eks bedsteforældre, så han vænner sig til at kærlighed kan  komme flere steder fra og ikke kun fra mor.

Deter hårdt at være alene med et barn, derfor er dte vigtigt du har eller skaber dig et netv ærk, hvor andre kan hjælpe dig af og til.

TaG KONTAKT MED VENNER,LAV EN MADKLUB, HVOR i LAVER MAD PÅ SKIFT, SÅ DIT BARN OPLEVER ANDRE BØRN OG VOKSNE.dETER VIGTIGT MED ANDRE VOKSNE, SÅ DIT BEHOV FOR SAMVÆR MED ANDRE BLIVER OPFYLDT.

Håber dette kan inspirere dig lidt.Held og lykke med ham fremover.

varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.