Eksperthjælp: Knapt 3 år, skal være storesøster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.058 visninger
0 svar
0 synes godt om
22. oktober 2011

Lisbeth Jess

"Knapt 3 år, skal være storesøster"

Hej Lisbeth

Min datter er snart 3 år og vi venter os med nr. 2. Hvonår tror du hun er klar til at forstå at der kommer endnu et barn?

Hun skal starte i børnehave nu her til november og har sat mig for det bliver efter der så hun kan koncentrere sig om det, men som min mave bliver større er det jo svært og skjule for hende.

Jeg skal føde til marts.

Kom gerne med dit bud )

Lisbeths svar

Tillykke med den nye graviditet!

Din datter er klar til at få nyheden i dag. Fortæl hende det, vis hende den lillemave som du sikkert har. Gå på biblioteket, lån en bog om at blive storesøster. snak om det helt naturligt.

Fortæl glad at I har så meget kærlighed til hende og derer også kærlighed til  endnu et barn.

Se hvAD DER SKER, MÅSKE SIGE HUN BLOT NÅ, og leger videre, eller hun bliver meget interesseret. Hun mærker alligvel noget er i gære så vær åbne og glæd jer sammen.

Det er også sejgt at starte børnehave og fortælle at: jeg skal være storesøster, som mange af de andre sikkert allerede er

Du kan ikke vide, hvordan hun reagerer, alligvel skal hun have det at vide, for til marts kommer der en lille  ny, som der skal være plads til. til den tid vil hun måske reagere          og så er i godt forberedt på det.

Glæd jer nu alle sammen og hav en skøn week end.

Varme hilsner

Lisbeth jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.