"Til den ulykkelige barnløse"
hejj Trine jeg ville lige spøger dig om noget..
jeg var til lægen her i fredags og jeg blev undersøgt for om jeg kunne få børn min læge sagde at jeg skulle tag og komme ud og rør mig lidt og det kan jeg ikk helt rigtig forstå jeg løber og jeg spiser sund meget sundt jeg er næsten aldrig sýg jeg har det svært ved at få børn allerede som 16årig hvorfor kan jeg ikk få børn!!! håber du kan finde svar på det
hilsen
En meget ulykke pige som ik kan få børn
Stíná
Trines svar
Kære Stinna
det er rigtigt svært at acceptere sådan en besked fra sin læge. Når det er sagt er det meget vanskeligt for mig at udtale mig om, hvad du skal gøre. Jeg kender ikke de undersøgelser der ligger til grund for at lægen siger som han gør.
Har lægen sagt det heller ikke nytter med hjælp - så som fertilitetsbehandling?
Du skriver ikke om du er i et fast forhold. Men der er dels muligheden for fertilitetsbehandling. Der er mulighed i udlandet for ægdonation, hvis det er dine æg, der ikke er så gode. Og endelig er der muligheden for adoption.
Vejen til at acceptere at man ikke kan få børn er lang. Jeg tror det er en sorg der altid vil være der, og den sorg må du forsøge at leve med. Det er enkelt og det er bestemt ikke det samme som at det er let. For det er det ikke. Måske vil sorgen altid sidde der som en lille del af dig, det er hvordan du vælger at leve med den sorg som en del af dig, der er vigtig. Jeg mener ikke vi skal af med sorgen for enhver pris, for der er nogle sorger der er så store at vi må se dem som en del af vores liv, og på den måde kan vi leve med dem. Det er ikke det samme som at vi skal elske dem.
Håber det måske var svar på dit spørgsmål.
Det gør mig rigtigt ondt og sender dig varme tanker
Trine
Trine tilbyder individuel terapi, parterapi - sorgbearbejdelse. Supervision samt coaching.
Se Trines hjemmeside: TrineDahl.dk
Anmeld