Eksperthjælp: Supplement med behandling af følelser, overbevisninger og nedarvede blokeringer.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

496 visninger
0 svar
0 synes godt om
17. oktober 2011

Lene Eriksen

"Supplement med behandling af følelser, overbevisninger og nedarvede blokeringer."

Hej Lene.

Mig og min kæreste har prøvet at blive gravid, i 8 måneder nu.

Det bliver vores drømme barn

Men heldet har ikke været med os, vi har begge fået taget nogen undersøgelser fx om

klamydia, pco osv. Men der var intet

Men nu tog jeg en ægløsning test, for første gang i søndags for at se om jeg over hovedet,

havde ægløsning og den var negativ. Men tog så en tirsdag som var o´posetiv , onsdsag var den igen negativ og idag er den positiv.

Men vi har læst, og min kæreste´s læge har nævnt hgs. netop

fordi det kan være der har dannet sig arvvæv, pga jeg har haft klamydia engang. 

Men koste den hgs undersøgelse noget? og har du nogen gode råd til hvad vi kan gøre?

Jeg ligger en i halv time stille, efter vi har haft sex for at sikker mig det bliver der oppe.

Lenes svar

Kære Louise,

det er en hård ventetid og skuffelserne er næsten ubærlige! Jeg ved det, for jeg var selv mere end et år om at blive gravid. Så jeg føler virkeligt med jer.

Den rent fysiologiske del af dine spørgsmål, synes jeg du skal snakke med din læge om, men mit råd til dig vil være at supplere jeres forsøg med behandlinger af den psykologiske og følelsesmæssige side. Der er sammenhæng mellem fysiologi, følelser og psyke. Ufordøjede negative følelser fx tristhed og skuffelser samt uhensigtsmæssige tankegange kan stå i vejen for en graviditet - det betyder, at støtter man op omkring denne side, kan man øge sine chancer for at blive gravid. Men dette ligger udenfor lægernes bord.

Jeg ville anbefale f.eks. fertilitetshypnose til at bearbejde følelser, overbevisninger og uhensigtsmæssige tankegange samt fertilitets-familieopstillinger til at undersøge, om der skulle være f.eks. nedarvede psykologiske/fysiologiske blokeringer, der forhindrer graviditeten. Skriv gerne til mig (f.eks. her) og fortæl hvordan get går. Held og lykke med det!

Kærlig hilsen

Lene

Lene tilbyder individuelle samtaler og skræddersyede forløb for kvinder, der har svært ved at få indfriet deres ønske om et barn, og for kvinder, der har valgt eller er i gang med at få et barn alene.

Se Lenes hjemmeside: Ønskebarn.nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.