Opret gratis profil  

Log ind

E-mail:

Adgangskode:

Har du glemt din adgangskode?

Eksperthjælp: Vred lille pige

Citér indlæg Anmeld indlæg
12. oktober 2011, kl. 14:19

"Vred lille pige"

Hej Tine.

Jeg har en lille pige som er meget bestemt som nogle gange kan være en god ting men det tager også overhånd så hun "skaber sig" dvs at hun smider sig på gulvet og skriger og slår også mig.

Mit spørgsmål er hvad skal jeg gøre når vi står i den situation ??

Håber at høre fra dig.

Venlig Hilsen Jessica's mor

Tines svar

Kære Jessica´s mor.

Jeg tænker på om du mon sender spørgsmålet til mig, der er akupunktør, fordi du spørger om hvorvidt akupunktur kan dæmpe et hidsigt temperement? Det kan det sagtens, men ikke hos din lille datter. Hendes opførsel er helt normal og naturlig for et barn på 1½ år der er ved at undersøge hvor grænserne mon går.

Hvis du mangler redskaber til hvordan du tackler det når hun "flipper ud" kan du evt. spørge panelets socialpædagog.

At være hidsig og vred som voksen er en helt anden sag som kan give mange andre ubalancer  fx. migræne, hudproblemer, skulder/nakkesmerter osv. Det skal behandles hos en akupunktør.

Du har vist bare fået en bestemt lille dame i familien, og jeg kan godt forstå det kan være udfordrende.

Mange hilsner til jer begge, Tine

Akupunktur bruges verden over når et par gerne vil have børn. Men også i graviditeten til fx at dæmpe kvalme, i forbindelse med bækkenløsning, til at fremme veer eller til at vende et foster. Akupunktur er særdeles effektivt til børn med eksem, kolik osv. Tine arbejder også med andre patienter end kommende forældre i hendes klinik der ligger i Nordsjælland.

Se Tines hjemmeside: Klinik-lyspunkt.dk

Skriv notat

Som PLUSmedlem af Baby.dk har du mulighed for at gemme et notat på de andre brugere.

Det er en af de mange fordele du får.

Klik her for at læse mere »
Gå til Ordet er frit     Til forsiden

Kontakt Baby.dk | © 2013 Baby ApS
Bliv fan på Facebook Baby.dk på Google+