"ekstra SU ved børn når forældre er under uddannelse"
Hej.
Jeg har nu ledt på nettet i et godt stykke tid, men har ikke fået svar på min spørgsmål. Det er nemlig sådan at jeg først skal igang med min videreuddannelse i sep 2013 som tager 3,5 år (efter min kærste er færdig som elev), men jeg er meget i tvivl om økonomien??
Vi har snakket om at få et barn inden jeg påbegynder min uddannelse og et under uddannelse. Vi er begge 20 år nu, og føler os klar til at få børn. Desuden er jeg bange for at jeg ikke kan få børn når jeg bliver ældre, for i min familie er fertiliteten åbenbart rigtig dårlig. Begge mine mostre har kun fået ét barn og det er via reagensglas-metoden.. Min mor fik os dog tidligt, så jeg har to søskende 
Mit spørgsmål er så: får jeg ekstra SU ved begge børn, eller er det kun ved det ene?
Jeg ved at man kan få ekstra SU under uddannelse, men er virkelig i tvivl om vi kan få det hele til at løbe rundt..
Håber du ved noget om det, eller kan fortælle mig om en der gør..
På forhånd tak 
Alices svar
Hej Unknown91:
Det ved jeg ikke nok om, du skal have fat i en socialrådgiver eller en uddanelses vejleder.
Vi har ikke nogen af dem i panelet
Det beklager jeg meget
God vind
Og ja børn skal man "tage" når man er parat uanset hvor i livet man er, ikke? for ellers går de oplevelser måske ens næse forbi, og jeg ser ingen grund til at man ikke skulle kunne få/tage vare på børn også under studier. det er endvidre en rigtig god ting at lære at livet kan leves for små midler og alligevel være dejligt.
mange hilsner
alice Søderberg
Se Alice Søderberg webside om pædagogisk forældre rådgivning og vejledning:
Pædagogiskforældrerådgivning.dk
Anmeld