Eksperthjælp: Blødning ifm samleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

896 visninger
0 svar
0 synes godt om
4. oktober 2011

Pia Hern

"Blødning ifm samleje"

Hej

Sagen er den at, da jeg var 7+3 efter mens-beregningen, havde jeg sex med min kæreste.

Det skal lige siges at jeg ikke fik orgasme. Men da vi er færdige begynder jeg og bløde. Derefter bløder jeg en lille smugle kraftigere end den værste mens-dag i ca. 1½ døgn. Der følger desuden ret kraftige smerter med, som vare lidt over 3 dage.

Derefter tager jeg til læge og får af vide de ikke vil sende mig til skanning, da jeg ikke er så langt henne at de kan gøre noget for at stoppe det, hvis jeg er i gang med at abortere.

Det har så vist sig at mit graviditetshoman stadig er stigende så vi går ud fra jeg stadig er gravid.

Jeg er nu 12+1 henne, (efter mens-beregning) og vil nu høre om det er sikkert for os og ha sex? Både mig og min mand har været for nervøse til og prøve igen...

MVH Den nervøse

Pias svar

Hej nervøse

Dejligt at du stadig er gravi!

Jeg kan godt forstå at i er blevet forskrækkede og at i har holdt jer fra hinanden efter den oplevelse! normalt siger man jo at sex ikke er farligt eller forbundet med risiko når man er gravid men jeg kan ikke udelukke at der har været en sammenhæng. Jeg tror dog at det måske mere har været et tilfælde – at i har haft sex og at du så er begyndt at bløde. Man kan heller ikke rigtig sige hvad årsagen til blødningen har været – om det har været en truende spontan abort eller om det ”bare” har været en blødning i slimhinden (hvilket mange gravide oplever). Så jeg syntes i har været meget fornuftige og undladt noget der kunne fremprovokere noget.

Men nu er du så langt og din baby sidder godt fast så jeg ville ikke være nervøs ved at prøve – forsigtigt. Ikke forsigtigt fordi der er fare på færde men fordi at selv om jeg siger ok så er i sikkert stadig lidt nervøse. I kan evt. starte forsigtigt op – ja undskyld nu bliver det lidt teknisk – men hvor i kun har samleje lidt af tiden. På den måde kan du mærke hvad der sker ved at prøve lidt og også blive mere tryg ved at der ikke sker noget ved det. Du kan sagtens opleve at maven bliver lidt hård – det gør den især hvis du får orgasme og det er helt normalt. Men der skal ikke være smerte forbundet med det.

Er I stadig lidt for nervøse så er der jo mange andre måder at dyrke sex på uden samleje og det kunne i også sagtens kaste jer over indtil du føler dig mere tryg ved at baby bliver hvor han eller hun skal. Jeg syntes det vigtigste er hvad i har det godt med – det er jo dyrebart for jer det du bærer rundt på. 

Held og lykke med det!

Varme hilsner fra Pia

Følg Pia’s blog på www.motherbynature.dk hvor du kan finde inspitation, tip og råd til din naturlige graviditet og fødsel. Du kan ved at tilmelde dig nyhedsbrevet helt GRATIS få Piaøs Mini Guide: Sådan gør du fødslen meget lettere – 3 trin der ændrer alt. Du kan også hente en gratis ordbog og lytte til podcasts med gode råd om hvordan du tackler alt fra kvalme til at komme i gang med amningen

Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.

Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.