Eksperthjælp: Er jeg mon gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.118 visninger
0 svar
0 synes godt om
4. oktober 2011

Pia Hern

"Er jeg mon gravid?"

Hej Pia.

Du er sikkert blevet spurgt om dette tusindvis af gange, men mon der er en chance for, at jeg er gravid?!

Min menes første dag var 10/9 - min cyklys er omkring 28/29 dage. Den 19/20 sept. havde min kæreste og jeg sex.

Har efterfølgende haft det meget underligt. Jeg er træt, har øget tissetrang, enormt uren hud, oppustet/udspilet mave, halsbrand, mens. lignende smerter i underlivet ( dog ikke så kraftigt som normalt) træt i lænden (har stående/gående arbejde, så det kan sikkert også skyldes dét)

Forventet menes. er omkring den 9/10. Har testet negativt, der er jo også lidt tid endnu.

Tror du jeg er gravid? Synes bare jeg har mange symptomer, meget tidligt i forløbet.

Håber du kan hjælpe mig

Pias svar

Hej du

Ja, du kan tro jeg får det spørgsmål ofte og det er jo ikke så mærkeligt - det er jo ufattelig spændende og svært at vente på svar. Så hvis jeg havde en glas kugle og kunne give dig svaret så ville jeg være rig ;-)

Men det er da absolut ikke usansynligt at du er gravid. Selv man som oftest har ægløsning på omkring 14.dagen i cyklus kan sædcellerne godt leve et par dage inde i æggelederen. Den største chance for at blive gravid er dog at have sex lidt tættere på 14.-15- dagen i cyklus.

Men de symptomer du beskriver kan godt have med graviditet at gøre. Du skriver ikke om du har født før men hvis ikke så er det lige vel tidligt at være oppustet, have halsbrand og uren hud. Men igen så er det svært at sige noget med 100% sikkerhed. Derfor må du væbne dig med tålmidghed og teste dig igen efter d.9.10.

Skriv endelig igen hvis du er gravid eller har andre spørgsmål.

Held og lykke

Varme hilsner fra Pia

Følg Pia's blog på www.motherbynature.dk hvor du kan finde masser af gratis inspiration, råd og tip til din naturlige graviditet og fødsel. Du kan ved at tilmelde dig nyhedsbrevet få Pia's GRATIS Mini Guide til hvordan du gør fødslen meget lettere. Du kan også hente gratis ordbog og lytte til Pia's podcast hvor hun giver dig tip til at tackle alt fra kvalme til at gå over tiden.

Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.

Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.