"skader rygning udenfor mit barn inden døre."
Hej Lisbeth
Da jeg for over et år siden fandt ud af at jeg var gravid stoppede jeg med at ryge næsten med det samme og har været 100% røgfri under hele graviditeten (gæster har også altid røget udenfor). Jeg er så for nylig begyndt at ryge igen af forskellige grunde. Min bekymring går bare på om hvor skadeligt det er for mit barn da jeg stadig ammer? Det skal siges at jeg højst ryger 5 om dagen og det selvfølgelig er udenfor. Jeg har altid en jakke udenpå som jeg aldrig bruger i nærheden af mit barn og jeg vasker mine hænder grundigt efter rygning. Er der mere jeg kan gøre (lige foruden at stoppe)? Desuden sover vi med vores barn i sengen om natten. Er det så et problem når vi begge ryger? Baby sover med sin egen dyne. Skal også huske at sige at jeg kun ryger lige efter jeg har ammet.
Håber du kan svare på alle de her spørgsmål. På forhånd tak 
Lisbeths svar
Hej!
Øv hvor ærgerligt du er begyndt igen. alligvel så ved du , du kan stoppe når du forhåbentligt hurtigt erklar,til det.
Du ryger udenfor så derfor får dit barn ikke direkte røg i lungerne og i, hovedet.
Alligvel sidder der røg på dig, hud og hår, og det har dit barn ikke godt af. Røg kan bevirke vejrtrækningsproblemer i form af astma og astmatisk bronchitis hos baby, I sover med baby og der er røg på jer.
Jeg vil foreslå at baby sover i egen seng, og du/i igen overvejer om ikke du er så stærk at du kan holde op. Nogen gange er der problemer der udløser rygning, få hjælp til dem, så du klarer et rygestop.Det hjælper din sundhed og dermed også dit barns.
Du har et valg, det har dit lille barn ikke.
Håber for dig/jer at du klarer det meget hurtigt.
Fotsat held og lykke med dit barn.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld