"23 måneder, meget påvirket af flytning, i forbindelse med søvn."
hej, jeg har en søn på 23 mdr , han har sovet igemmen fra han var 11 mdr , fra kl 19 til 7 om morgen men så flyttede vi her for 3 uger siden og lige fra der så hans søvn helt væk han vil føst sove kl 9 og er vågn igen kl halv 4 og nægter og sove og det på virker ham meget da han er træt hele dagen og pyllere , jeg ville spøg kan det være på grund af flytning? hilsen stina
Lisbeths svar
Hej Stina!
Jeg mener din gisning om flytningen er årsagen til hans dårlige søvn e rhelt rigtig.
Flytning er en meget høj stressfaktor både for børn og voksne. Han er lille han mærker kun det nye og at der sikkert har været meget at gøre.
Det kræver et stykke tid at oparbejde hans tryghed igen, så han igen sover trygt og godt som han gjorde inden i flytted.
Jeg vil foreslå at I bruger meget tid sammen med ham der hvor han skal sove, måske skal sengen flyttes til en anden væg.Giv ham en ny blød bamse. Læg jer evt på en amdras på gulvet nogle dage, og se om det hjælper. Lys og blid musik kan også gøre un derværker.
Nogen børn kan lide lidt støj når de sover, så hvis der nu e rmeget stille, kan det være en grund.
I må prøve jer frem og være meget meget tålmodige, så han igen lægger sig roligt til at sove.
Held og lykke med projekt søvn.
Varme hilsne r
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld