Eksperthjælp: Gener efter bristning

Visninger: 756   Svar: 0

Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd

28. september 2011

Pia Hern

"Gener efter bristning"

Hej

Jeg skriver til dig fordi jeg har en mistanke om at jeg er syet forkert.

Jeg fødte mit første barn for 4 mdr. siden. Jeg sprækkede mit mellemkød og den ene side hele vejen op til klitoris.

Min mistanke har jeg fordi der ligesom kommer luft eller boble/prutte lyde nogle gange fra skeden, mit udflåd og når jeg har mens siver sådan op og ud i binden oppe ved klitoris, før kom det lige ned fra skeden. Derudover er det som om musklen der nede er lidt forkert. Når jeg tisser og kniber sammen når jeg er færdig, føles det ubehageligt, så som om den spænder krapagtigt sammen. Også når min kæreste og jeg har sex og det begynder at blive dejligt så føles det lige sådan.

Er det mon en fødselsskade, eller er det bare sådan når man har født, hvis ikke er det så noget der skal eller overhovede kan gøres noget ved?

Jeg har været til otteugers undersøgelse, fik ikke gyn. undersøgelse for turde ikke, men hun sagde at det så fin ud der hvor jeg var blevet syet.

Med venlig hilsen

Pias svar

Hej du

Det er helt normalt at der kommer lidt boble lyde fra skeden efter fødlsen. Der kan gå tid før vævet er sig selv igen og du må tænke på at din skede har været kraftigt udspilet. Det er ikke altid at den falder tilbage i sine vante folder. Den kan godt være lidt slap. Knibeøvelser er rigtig godt og måske kan det også hjælpe dig med at træne den krampe agtige følelse væk.

Men jeg syntes at det kunne være en ide med en GU og få din læge til at vurdere det. Det er svært at sige noget klogt når jeg ikke har set det. Men et godt råd jeg kan give dig er at smøre arvævet ed økologisk riscinus olie (amerikansk olie). Det virker meget blødgørende på arvæv (læs evt svaret før dit om en der har brugt det med succes).

Man kan godt lave en evt skæv synining om men man gør det kun hvis det giver store gener.

Så prøv lige olien og din læge først.

Held og lykke

Varme hilsner fra

Pia

Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.

Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.