Opret gratis profil  

Log ind

E-mail:

Adgangskode:

Har du glemt din adgangskode?

Eksperthjælp: kosttilskud og graviditet

Citér indlæg Anmeld indlæg
28. september 2011, kl. 12:56

"kosttilskud og graviditet"

Hejsa

Jeg er gravid og er i uge 15. Jeg har siden jeg fik første barn for snart 3 år siden været meget plaget af forkølelse og har meget svært ved at blive rask. Jeg har taget flere slags helse produkter, men der står på alle at de ikke må tages af gravide eller børn uden aftale med læge eller sundhedsplejerske. Hvorfor nu det når det er naturlige produkter?

Det drejer sig bla. om dråber som echinacea (rød solhat), kapslerne urte pencil og så helt almindelige livol multi total med urter, vitaminer og mineraler.

Jeg må lige nævne at jeg motionerer, spiser normalt sundt, ryger ikke og ellers lever helt normalt. Jeg kæmper bare med mit imunforsvar.

Før jeg fik børn var jeg aldrig syg og derfor er det så irriterende at jeg bare er det hele tiden nu så håber du kan hjælpe mig lidt.

Hilsen NilleEmma

Lenas svar

Kære NilleEmma

Tak for dit spørgsmål.

Det er fordi at man helgarderer sig fuldstændigt ved at skrive det ikke må indtages af gravide og oftest også af børn under et år. Der kan være urter som måske vil påvirker graviditeten (selv om det er nok nærmest ingen risiko er)

Jeg vil personligt ikke selv være bange for at tage echinacea. Men måske du skulle du skulle overveje en test, for at finde ud af hvorfor du bliver syg hele tiden.

Jeg har igennem mange år som behandler givet gravide både vitaminer, mineraler, olier, homøopati mm, som regel dog ved at teste først.

Håber det var svar nok ellers er du velkommen til at ringe.

De bedste hilsner

Lena Bæk-Madsen

total-sundhed

Lena tilbyder lukkede mødregruppe arrangementer og fertilitetspakker i samarbejde med Jeannette, som er zoneterapeut i total-sundhed. Derudover tilbydes personlig træning, kostvejledning samt biopati.

Se Lenas hjemmeside: Total-sundhed.dk

Skriv notat

Som PLUSmedlem af Baby.dk har du mulighed for at gemme et notat på de andre brugere.

Det er en af de mange fordele du får.

Klik her for at læse mere »
Gå til Ordet er frit     Til forsiden

Kontakt Baby.dk | © 2013 Baby ApS
Bliv fan på Facebook Baby.dk på Google+