"sund og rask men bliver ikke gravid"
Hej Trine.Min kæreste og jeg har igennem halvandet år prøvet at blive gravide.Min kæreste er 27 år og jeg selv er 21 år. Vi er begge sunde og raske og hverken ryger eller drikker. Det er halvandet år siden jeg sidst har taget p-piller, og har siden haft problemer med svingene mens.Hvad tror du det kan skyldes? Hvad kan vi gøre for at blive gravide?Hilsen en forvirret kvinde
Tines svar
Kroppen bliver sædeles påvirket af p-piller, ja, af alle slags hormoner. Og det er slet ikke ualmindeligt at det varer længe før menstruationen igen er regelmæssig.
Har du taget ægløsningstest? (Kan købes på apoteket) Man kan jo godt have ægløsning selvom menses er uregelmæssig, så det kunne du prøve.
Måske er det på tide at I får talt med jeres læge? Det kan være din mands sædkvalitet der er nedsat. Man kan sagtens føle sig sund og rask og alligevel have dårlig sæd.
Det kan også være at du siser noget du ikke har godt af. Mange har en ukendt fødevareintollerance. Hvis du opsøger en akupunktør der har uddannelse i fødevaretest (du kan søge på www.aku-net.dk, find behandler, tryk på dit lokalområde og skriv i iinteressefelt "auriculoterapi" eller "fødevaretest". Ellers skriv til mig via min hjemmeside, fortæl mig hvor du bor så kan det være jeg kan give dig navn på en) kan vedkommende finde fødevareintollerance længe inden en blodprøve kan.
Prøv at kigge på min hjemmeside og læs både "fertilitet" og "allergi"
Akupunktur er godt til både at regulerer menses, optimerer sædkvalitet (det tager 3 mdr), at forbedre livmoderens slimhinde osv. Men som sagt, læs mere på min hjemmeside.
Jeg håber det vil lykkes for jer.
Tine
Akupunktur bruges verden over når et par gerne vil have børn. Men også i graviditeten til fx at dæmpe kvalme, i forbindelse med bækkenløsning, til at fremme veer eller til at vende et foster. Akupunktur er særdeles effektivt til børn med eksem, kolik osv. Tine arbejder også med andre patienter end kommende forældre i hendes klinik der ligger i Nordsjælland.
Se Tines hjemmeside: Klinik-lyspunkt.dk
Anmeld