Eksperthjælp: 9 måneder skriger om natten.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.125 visninger
0 svar
0 synes godt om
22. september 2011

Lisbeth Jess

"9 måneder skriger om natten."

Så sov da!

Vores dreng på 9 mdr er meget vågen, vågner et par gange om natten (får sjældent noget at spise, bliver dog tilbudt, når han er helt gal, men nej), og er så klar til at stå op mellem kl. 04-05, hvilket jeg overhovedet ikke er.

Han sover mellem 1/2 - 1 time om formiddagen også mellem 1 1/2 - 2 timer om eftermiddagen og blir puttet mellem 19-19.30 der kan jeg simpelthen ikke holde ham vågen længere og vågner så første gang mellem 00-02 også kører det derfra.

Han er for tidlig født (6 uger - vægt dengang på 2550g - 46 cm), nu er vægten knap 11 kg og længden over 10 kg.

Hva kan jeg gøre for han ikke har de skrigeture om natten??

Lisbeths svar

Hej !

Deter også slemt når han skriger om natten.Derer et eller andet der generer ham, siden han skriger, og deterikke sult læser jeg.

Hvis ikke han får en sen flaske, så vågner han nok klokken 4-5 og er sulten.Kan han være det?

Min første anbefaling er at få checket hans ører hos en ørelæge, han kan have væske i ørerne og det gør så ondt at han vågner og skriger. Hæv hans hovedgærde når han sover og se om det hjælper indtil du får en tid.

Mit næste bud er ondt for tænder, det giver også ofte vågne nætter, masser` hans gummer med en blød tandbørste og få noget på apoteket til at smøre med..

Det sidste jeg tænker på er om han har hård mave, det kan give slemme mavesmerter, giv ham noget sveskemos i havregrøden, det plejer at hjælpe.

Hans dagsrytme ser jo fin ud, med to lure om en puttetid ved 19 tiden.

Nu håber jeg du kan bruge  dette og ønsker dig held og lykke med nattesøvnen fremover og med ham.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.