Eksperthjælp: Spontan abort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

598 visninger
1 svar
0 synes godt om
21. september 2011

Pia Hern

"Spontan abort"

Hej Pia

Vi har prøvet et par måneder at blive gravide igen, jeg har allerede en dejlig, som er 14 mdr., som kom ved AKS.

Jeg har ikke været på nogle former for P-piller eller andet, da jeg havde en alergisk reaktion, for nogle år siden, og vi har kun brugt kondom.

Mit problem er faktisk ikke at blive gravid, for jeg bliver altid gravid i første forsøg. Men mit problem er at holde på det. Jeg har nu 2 gange i træk miste og det tag sååå hårdt på mig. Jeg ved ikke om det er ekstra hårdt fordi jeg også har haft en spise forstyrrelse, som jeg hele tiden falde lidt tilbage på, når vi mister. Jeg har voldsomme efter reaktioner på min krop, når vi har mistet og jeg har derfor lidt miste modet nu. Jeg har lige været indlagt med smerte efter den sidste SA. og venter nu kun vi tør prøve igen. For der er jo ingen hjælp at hente, når man har en i forvejen og ikke har mistet 3 gage i 3. Den første vidste jeg først jeg var gravid med i uge 9 da jeg havde haft min mens som jeg plejer.

Hvorfor kan jeg ikke holde på mine børn og er der virkelig ikke oget hjælp at hente nogle steder fra?

Håber mit indlæg gav lidt mening

Pias svar

Hej du

Føler virkelig med dig - det er faktisk et lidt overset traume, at abortere spontant. Mange har svært ved at forstå at man kan blive så ked af det når det "bare" er en lille celle. Men det er jo al den forventning og glæde man mister og nogen gange er det også et stort chok at det netop sker for dig og ikke naboen. Og jeg forstår godt at du ryger tilbage i gamle uhensigtsmæssige mønstre fordi det er sikkert her du føler at du bare har en vis grad af kontrol. Du kan åbenbart ikke kontrollere det med at være gravid men du kan kontrolle din vægt og din mad. Jeg kender dig selvfølgelig ikke men jeg fornemmer at det måske kunne hænge sådan sammen.

Der kan være mange årsager til at du aborterer. Infektion kunne være en mulighed hvilket du kan bliver podet for, din livsstil - fx stress, misdannelser kunne også være forklaringer. Ubalance i dine hormoner kunne også være en foklaring - igen kan stress være den grundlæggende årsag. 

Men når du spørger efter hjælp er det så til at kunne holde på en evt ny graviditet eller er det mere følelsesmæssig hjælp til at turde prøve igen og at få støtte til det?

Jeg har ideer til begge dele men hvad du har brug for? Kunne du evt skrive til mig på pia@motherbynature.dk så kan jeg henvise dig til det du har brug for.

Varme hilsner fra Pia

Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.

Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2011

ph41

Hej igen - dit mail røg i mit spam filter og nu er den væk....kan du skrive igen? kh Pia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.