"Råmælk og udeblivende graviditet"
Hej Tine. Jeg vil meget gerne blive gravide igen. Det er sådan at jeg har været gravid for ca. 2 år siden og jeg fik råmælk i min brysterOg jeg nåret ikke den 7 uge så fik jeg et spontantabort og siden der har jeg stadig råmælk i min bryster. Jeg fik nogn piller for at får råmælken til at stopMen det hjalp ikke og jeg forsøger på at blive gravide men det har ikke lykkes i nu. Kan du giv mig nogen råd til hvad jeg kan gøre. Om det har noget med jeg stadig har råmælkSå er det derfor jeg ikke kan blive gravide. Selvom min læge siger at min blodprøver siger normale ud og det ser rigtig godt ud med livmorden og jeg har masser af æg.
Tines svar
Hej.
Når din læge har undersøgt dit blod har han vel tjekket om der er graviditetshormon til stede hvilket det ikke lyder til. Men spørg ham alligevel for at være sikker. Hvis der ikke er graviditetshormon, kan det ikke være årsagen til at du ikke bliver gravid.
Selvom "alt ser normalt ud" med æg og livmoder, kan der stadig godt, set med "kinesiske øjne" være noget galt. Fx. kan slimhinden i livmoderhulen være så tynd at det befrugtede æg ikke slår sig ned i din rede. Reden kan også være for kold. Dit blod kan være af en lidt ringe kvalitet. Din mands sædkvalitet kan være dårlig, for langsomme sædceller også selv for dem som har fået barn med den samme mand tidligere. Kroppen og dens funktioner er dynamsik og kan derfor ændre sig fra tid til anden.
Ja, der kan være meget som lægen ikke beskæftiger sig med.
Tilgengæld vil akupunktur kunne støtte hele processen fra undfangelse, graviditet der fører til et sundt barn, fødsel og sågar også i perioden efter fødslen. Ringe sædkvalitet kan blive bedre og alle forhold os kvinden kan blve sunde og velfungerende.
Jeg ønsker jer held og lykke med at blive forældre :-)
Tine Sofia Marcussen
Akupunktur bruges verden over når et par gerne vil have børn. Men også i graviditeten til fx at dæmpe kvalme, i forbindelse med bækkenløsning, til at fremme veer eller til at vende et foster. Akupunktur er særdeles effektivt til børn med eksem, kolik osv. Tine arbejder også med andre patienter end kommende forældre i hendes klinik der ligger i Nordsjælland.
Se Tines hjemmeside: Klinik-lyspunkt.dk
Anmeld