"Øger mælkeproduktionen"
Hej igen Lisbeth!
Jeg har skrevet til dig for et par dage siden - tak for dit hurtige svar!
Jeg skrev om min datters søvnrytme osv. Nu skriver jeg altså lige igen...
Hun har de sidste par nætter vågnet nogle gange.. Jeg har taget hende op og givet hende mad, når jeg var sikker på, at hun nu var helt vågen - jeg kan høre, at hun siger små lyde og har hurtig vejrtrækning, og kan se, at hun har åbne øjne.. Hun spiser godt, og så kan jeg lægge hende igen kort tid efter, og hun sover videre..
Igår nat gjorde hun det én gang og i nat har hun spist 2 gange. Hun har også meldt sig oftere om dagen for at spise, cirka hver anden time. Og i nat var det så hver fjerde time, kl. 20, kl. 24, kl. 4 og så kl. 6, hvor vi plejer - hun sover jo normalt igennem om natten, hvis hun bliver lagt kl. 22..
Er det fordi hun er igang med at sætte mælkeproduktionen op eller hvad? Kan det have noget at gøre med, at hun har fået sin 3 mdrs vaccine igår..? Men hun gjorde det jo også i forgårs, så ved ikke..
Har et andet spørgsmål også - Vi har svært ved at få hende til at tage en lur sent om eftermiddagen, tidligt på aftenen. Dvs. at hun ikke rigtig sover ca. fra kl. 16 og så til kl. 20, hvor hun falder i søvn, fordi hun er så træt, og så vågner hun jo meget meget tidligt og er frisk - og det er hendes mor ikke kl. 4 om morgenen
Skal vi bare holde fast i, at prøve at lægge hende der tidligt på aftenen, så hun ikke er så overtræt hele aftenen - hun græder og er meget irriteret hele tiden, men vil ikke sove når vi prøver at lægge hende, og bliver nærmest hysterisk..
På forhånd tak! 
Lisbeths svar
Hej!
Jeg tror hun er ved ta øge mælkemængden, siden hun skal have mad så mange gange, og der er også en sammenhæng med vaccinationen.
Vil hun ikke tage en lur om eftermiddagen, så er det en god ide, at bare lade hende væren enten på et legetæppe , hvor I kan lege, eller i en sele, slynge eller andet. Det kan være, hun bare har brug for at være i favn og mærke jer.
Når hun græder og gør modstand ,så fortæller hun jer, at det her,er ikke hvad jeg har brug for.
I må prøve jer lidt frem, hvordan I gør eftermiddagen bedst for jer alle.
Varme hilsner
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk