"baby 3 måneder, manglende aff. i 6dage,vil ikke die. "
hej lisbeth
vi er lidt i dilemma her. min søn har ikke haft afføring i 6 dage, han plejer at have 2 gange dagligt. siden det startede i mandags har han ikke ville spise ved mit bryst. han skriger og bliver helt ulykkelig nå han har ligget der kort tid. det samme gør han hvis han skal have rent tøj på.eller hvis han skal ligge på maven. han putter hele tiden knoen i munden hvilket betyder han er sultet, men igen, bliver sur når han bliver lagt til. men han gylper så noget må der komme ned.
kan jeg give ham lidt mme? det vil han gerne have, men skriger når flasken er tom. han vejer 6,6 kg og får 180 ml af gangen. men hvad gør vi med afføringen, og hvorfor er han så ked? han har også pludselig fået små røde knopper over hele maven hofterne og brystet.
med venlig hilsen moren
Lisbeths svar
Hej !
Tillykke med ham, han trives og lige nu er der lidt problemer med maven.
Deter helt normalt at de helt små babyer der ernæres af brystmælk har ofte afføring. Omkring 2-3 månders alderen ændres det, og afføringen bliver sjældnere, nogen gange kan der gå en uge eller lidt mer. Normalt plejer det ikke at genere de små. Alligveler det klart at hvis hans tarm er fyldt ud, så er det svært at få mere mad ned for ham, derfor hans utifredshed.
Prutter Han?
Det du kan gøre lige her og nu, er:Lav cykelbevægelser med hans små ben, så de trykker på hans mave. masser` ham i cirkler rundt om navlen med uret. Masser` hans små fødder.specielt hælområdet. Måske kan dette give ham gang i maven.Giv ham også lidt kogt vand til at fortynde indholdet i tarmen. Hvis ikke det hjælper og han e rmeget forpint,skal du snakke med din læge, om du må give ham en mikrolax, deter væske du sprøjter op i hans ende tarm.
Når man både ammer og giver MMe erstatning ,som jeg læser du gør, så skal han helst have afføring hver dag, så hvis du overvejer at give MME så skal han nok have lakulose for at forebygge forstoppelse.
Held og lykke med at få gang i det, og skriv igen hvis du er i tvivl om det jeg skriver.
Varme hilsne r
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk
Anmeld