Eksperthjælp: Gravid efter missed abortion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.181 visninger
0 svar
0 synes godt om
16. september 2011

Pia Hern

"Gravid efter missed abortion"

Hej Pia Hern, 

Jeg skriver til dig fordi min mand og jeg prøver på at blive gravide. 

Jeg fik taget min homonspiral ud i starten af juli og kunne meget hurtigt se 2 gyldne streger. Vi var meget glade og overraskede over at det gik så stærkt. (Jeg nåede ikke engang at få min mens inden). Desværre viste det sig at der ikke var noget foster, men kun en blommesæk så måtte til udskabning d 9/08. (min krop havde prøvet at udstøde det men havde ikke fået det hele med) Alt gik fint og blødte 5 dage efter, hvilket vist skulle være meget normalt. Vi fik god for at vi bare kunne prøve igen når vi var klar til det, så det har vi så gjort nærmest 7 dage efter udskrapningen. Vi har været rigtig gode til at hygge os i sengen og jeg håber inderligt jeg er blevet gravid igen. Det leder så hen til mit spørgsmål: 

Jeg er nu gået 8 dage over tid, og jeg ikke en eneste positiv gravidititstest, men heller ikke en snært af at mens skulle komme. Hvad betyder det? - og hvad bør jeg gøre? 

Jeg synes jeg har haft en del syptomer, men som er kommet og gået meget hurtigt igen. (jeg har haft ondt i læden lidt alla veer,  haft brystsmerter som jag, dog primært i højre bryst, og øget tissetræng) 

Jeg synes jeg kender min krop godt nok til at sige at jeg ikke bare indbilder mig graviditetstegn, jo jeg ønsker at blive gravid, men vi tager det som det kommer. Min mens pleger at være fuldstændig regelmæssig (fik mens 3 uger efter min 1 fødsel og den var regelmæssig) 

Hvis det er til nogen hjælp er jeg forresten 22 år gammel. 

Håber du kan hjælpe mig lidt på vej og måske også svare på hvornår jeg burde have en positiv test?

kh den forvirrede

Pias svar

Hej du

Jeg forstår godt du er lidt forvirret. Det er for det første ikke rart at opleve det du har været igennem og også forvirrende når kroppen ikke ter sig som den plejer.

Og det er nok her problemet ligger - at din krop ikke rigtig er kommet sig helt efter udskrbabningen. Og her mener jeg hormonelt. Den blødning du havde efter udskrabningen er ikke en menustration i den forstand at den er fulgt efter en ægløsning hvis du forstår hvad jeg mener. De er lidt ligesom den blødning man har lige efter fødslen. Det betyder at du ikke kan regne med at du fik den næste ægløsning 14 dage efter din udskrabning.

Det er faktisk slet ikke sikkert at du har haft en ægløsning endnu. Selvom du fik menustration hurtigt efter din sidste fødsel så er det ikke en rettesnor for hvordan det er denne gang. Så mit gæt er at du ikke er gravid, som testen viser.

Mit bedste råd er derfor at prøve at være tålmodig. Du skal nok blive gravid men din krop skal lige i balance igen efter udskrabningen.

Dine graviditets fornemmelser kan sagtens være pga den hormonelle ubalance som nok skal rette sig meget snart. Men det er også muligt at pskyken spille lidt ind. Selvom vi ikke føler at vi er meget optaget af ønsket om at blive gravid så kan den øgede fokusering godt påvirke den fysiske krop - mere end vi tror.

Men hvis du stadig ikke har fået menustration om en uges tid og stadig føler graviditets tegn så er det en god ide at kontakte din læge. Mit bud er jo blot et gæt ud fra det du har skrevet til mig.

Held og lykke

Varme hilsner fra 

Pia

Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.

Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.