Eksperthjælp: baby 2.5 måned, trykket under fødslen, hvornår er kraniet normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.411 visninger
0 svar
0 synes godt om
14. september 2011

Lisbeth Jess

"baby 2.5 måned, trykket under fødslen, hvornår er kraniet normalt?"

Hej Lisbeth

Jeg fødte den sødeste lille pige for to en halv måned siden. Jeg tror hun blev trykket lidt under fødslen, for hun har en ret spids pande. Vi kan ikke se, at den er blevet mindre spids i den tid der er gået. Hvor længe går der normalt før det trykkede hoved retter sig ud? Er det noget der skal undersøges nærmere af en læge? (jeg tænker på, hvis det er en svulst af en art)

Mvh Looney

Lisbeths svar

Hej !

Tillykke med den lille pige som lyder som om hun trives godt.

M.h.t. hendes  spidse pande, som er trykket under fødslen, så lyder det helt normalt.

Barnets kranie er blødt ved fødslen, med nogle suturer/linjer som kan glide hen over hinanden under fødslen, for at hovedet kan glide lettere ud. ligeom de har de bløde pletter, kaldet fontanellerne.

Det kan tage tid efter fødslen førend linjerne kommer tilbage i niveau. Først ved 4 måneder, begynder kraniet at bliver mere fast, uden det er hårdt.

Jeg tror du skal slippe din bekymring,når din datter er  i trivsel , erhun sund og rask, blot et hårtdt tryk under fødslen.som forsvinder med tid.

Vær opmærksom på at lægge hende på maven, og lær hende at dreje hovedet til begge sider, ved hjælp af din stemme og legetøj.Lige sådan når hun ligger på ryggen.

Håber dette gav lidt ro, ellers må du skrive igen.

Fortsat held og lykke med hende.

Varme hilsne r

Lisbeth jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.