Hvad koster det at have kat??

Visninger: 2.233   Svar: 53

Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd

12. september 2011

Den lykkelige

Profilbillede for Den lykkelige
0
Elsker min lille pige <3

Min kæreste snakker HELE tiden om at få en kat.. måske nok fordi vi var nødt til at skille os af med hans elskede hund da vi fik den lille..
Men tænker på at give ham en i fødselsdagsgave..
Men hvad koster det?? Nu kan jeg kun sammenligne med pris fra da vi havde en STOR hund.. Men hvad giver i??
Altså jeg tænker ikke på start udgifterne (med legetøj, foder skåle, kattekasse osv).. Men mere årlig dyrelæge vaccination og tjek og mad, kattegrus, loppe kur osv..  

Anmeld Svar

12. september 2011

Frk. Himmelblå

Den lykkelige skriver:

Min kæreste snakker HELE tiden om at få en kat.. måske nok fordi vi var nødt til at skille os af med hans elskede hund da vi fik den lille..
Men hvad koster det?? Nu kan jeg kun sammenligne med pris fra da vi havde en STOR hund.. Men hvad giver i??
Altså jeg tænker ikke på start udgifterne (med legetøj, foder skåle, kattekasse osv).. Men mere årlig dyrelæge vaccination og tjek og mad, kattegrus, loppe kur osv..  

Slag på tasken

Sterilisation: Ca. 1000 kr - kun 1 gang naturligvis

Kattebakke og legetøj plus kurv behøver ik rigtigt koste noget...

Grus pr md: 120 kr - 1440/år
Mad pr. md: 200 kr - 2400/år

Vaccinationer: 400/år

Loppe/orm: 300/år 

I alt ca: 378 kr/md 

Anmeld Svar

12. september 2011

IsabellaCiinea

Profilbillede for IsabellaCiinea
0
http://www.fit2 fat2fit.com/Blo g/Details/1573/ amazing-teamdre w-transformatio n?categoryId=1

Uha det er jo meget forskelligt =)

Men altså, prøver lige ...

Kattegrus:

Vores kattegrus er sådan noget kattesand fra dyrehospitalet.

Vi køber 3 x 7,5kg til 228kr., af gangen og det er sådan noget hvor det klumper og er nemt at fjerne bæ og tis

Og så er det MEGET lugtneutraliserende... Vi har to katte, og det holder meget længe.. (ved ikk præcis hvor længe)

Kattemad:

Vores kattemad koster 600kr. for 15kg og er af navnet Iams.

Der er det i, som vores katte har brug for. Og så er det meget billigere at købe en ordentlig stor sæk mad, i stedet for at rende og købe 1kg's pakker hele tiden. Vi dosere det desuden efter deres vægt, så de får det de skal have.

Der er til rigtig længe

Mht. vacc. osv, så er det jo meget forskelligt. Også på om det er en hankat eller en hunkat.

Vi har fået vores hankat kastreret, og det kostede os 1500kr, alt i alt, inkl. øretat., vacc., katteregister., samt smertestillende og antibiotika til dagene efter kastrationen. Det var dog et tilbud de kørte med, så det er lidt dyrere normalt.

Håber det kunne svare på lidt af dine spørgsmål =)

Anmeld Svar

12. september 2011

Den lykkelige

0
Elsker min lille pige <3
Frk. Himmelblå skriver:

Slag på tasken

Sterilisation: Ca. 1000 kr - kun 1 gang naturligvis

Kattebakke og legetøj plus kurv behøver ik rigtigt koste noget...

Grus pr md: 120 kr - 1440/år
Mad pr. md: 200 kr - 2400/år

Vaccinationer: 400/år

Loppe/orm: 300/år 

I alt ca: 378 kr/md 

Ok mange tak.. Hold da op.. koster grus så meget  Vidste jeg slet ikke

Anmeld Svar

12. september 2011

twinny

Også vil jeg råde dig til, hvis det er en udekat at få forsikring... Ellers kan det hurtigt løbe op i mange penge, hvis katten kommer til skade... Og det kan jo ske, hvis den slås eller lignende... vi betaler 375 kr hver kvartal....

Anmeld Svar

12. september 2011

Den lykkelige

0
Elsker min lille pige <3
IsabellaCiinea skriver:

Uha det er jo meget forskelligt =)

Men altså, prøver lige ...

Kattegrus:

Vores kattegrus er sådan noget kattesand fra dyrehospitalet.

Vi køber 3 x 7,5kg til 228kr., af gangen og det er sådan noget hvor det klumper og er nemt at fjerne bæ og tis

Og så er det MEGET lugtneutraliserende... Vi har to katte, og det holder meget længe.. (ved ikk præcis hvor længe)

Kattemad:

Vores kattemad koster 600kr. for 15kg og er af navnet Iams.

Der er det i, som vores katte har brug for. Og så er det meget billigere at købe en ordentlig stor sæk mad, i stedet for at rende og købe 1kg's pakker hele tiden. Vi dosere det desuden efter deres vægt, så de får det de skal have.

Mht. vacc. osv, så er det jo meget forskelligt. Også på om det er en hankat eller en hunkat.

Vi har fået vores hankat kastreret, og det kostede os 1500kr, alt i alt, inkl. øretat., vacc., katteregister., samt smertestillende og antibiotika til dagene efter kastrationen. Det var dog et tilbud de kørte med, så det er lidt dyrere normalt.

Håber det kunne svare på lidt af dine spørgsmål =)

Men hvad giver i i det årlige dyrelæge tjek??
Hvor længe holder den pose mad??
Og ca hvor tit køber i det grus??

Anmeld Svar

12. september 2011

IsabellaCiinea

Profilbillede for IsabellaCiinea
0
http://www.fit2 fat2fit.com/Blo g/Details/1573/ amazing-teamdre w-transformatio n?categoryId=1

Gruset holder ca. i 3-4mdr. til én kat... Her holder det i ca. 1½-2mdr., da vi jo har to katte

Maden holder i ca. 4mdr. til vores to katte

Så til én kat ville det jo så holde i ca. 8mdr.

Så kattegrus: 228kr. / 3.-4. måned.

Kattemad: 600kr. / 8. måned.

Årlige dyrlægetjek er vi ikk nået til endnu, da det endnu ikke er et år siden at vores hankat blev kastreret (han er 2 år) og vores hunkat er kun lige blevet 1 år gammel

Anmeld Svar

12. september 2011

B&J

Profilbillede for B&J
Mod
Foto
97
minus 73kg :D + med elevplads pr 1 august

uhh det er jo så forskelligt de alm huskatte vi har haft blev kastreret eller steriliseret det koster alt fra 800 til 1200kr her i nordjylland ..

Mad til katten det kan være alt fra det helt billige til dyre produkter og det kommer også helt an på hvor meget den spiser om den får potion eller bare fyldt op..

også er der jo øre tato og vacc osv.

og katte grus vil jeg helt klart anbefalde noget der klumper vi købe noget der er 15kg i til 130-159kr det er forskelligt fra butik til butik der er baby puder i og det holder i 1-2½månede for det er noget man skal fjerne klumper..

også er der jo katte bakke der er nogle med og uden låg

vand og mad skål

græsse trær/bræt

katte malt hvis katten er inde kat

så er der legetøj

og godbider

kattehuler hvis den gider.. øhh ja priser på det er jo forskelligt fra butik til butik og hvad produkter og hvad det er for en dyrlæge også

Anmeld Svar

12. september 2011

baby012

Profilbillede for baby012
0
Nu mor til lille søn

uha, det er meget forskelligt .. 

jeg ghik MEGET op i at det var det rigtige fodder og det rigtige grus som ikke lugter.. for det gør det billige .. 

jeg brugte :

400/måned på kattemad (RC fodder)

150/måned kattegrus (lugtfri)

500/år vaccine. 

1500 for en sterelation af hunkat. 

500 for en hankat .

men kommer an på om man går efter kvalitet eller kvantitet, havde også betalt 5000 for katten da jeg fik den.. 

Anmeld Svar

12. september 2011

twinny

Den lykkelige skriver:

nogengange har de tilbud i maxizoo, hvor man kan få 3 poser a 12 kg til 200 kr.... Som er det klumpende med babypudder, så deres pels er velduftende og blød...

og det holder vildt længe til en kat.... Så det er ikk det dyre...

Anmeld Svar

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.