Eksperthjælp: Gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.166 visninger
1 svar
0 synes godt om
12. september 2011

Pia Hern

"Gravid?"

Kære Pia.
Min kæreste og jeg prøver at blive gravid. Vi havde sex under ægløsning også før og efter..
Jeg har nu 4 dage til forventet menstration. Hvis den kommer.. Jeg har haft ondt i underlivet nogle dage nu. Det er kun en gang imellem det lige hiver lidt, specielt når jeg ligger på ryggen.. men så da vi havde sex gjorde det så ondt at jeg måtte afbryde.
I dag prøvede vi så uden inderkurs men da jeg var ved at få orgasme fik jeg stærke smerter i underlivet. Jeg har også utrolig meget udflåd men kun rent hvidt udflåd bare rigtig rigtig meget.. kan der være noget galt med mig ? Eller kan det være graviditet ?

De bedste hilsner fra mig

Pias svar

Hej du

Det er da godt nok spændende....om du er gravid. Griner højlydt over "uden inderkurs" - den har jeg ikke hørt før.

Det er absolut muligt at dine smerter skyldes at du er gravid - også dit udflod.

Når det befrugetede æg sætter sig fast i livmoderen - hvilket sker på ca. 6.dagen efter befrugtningen - begynder der at ske en masse ændringer. Det er meget almindeligt at man mærker niv og lidt spænding i underlivet. Det befrugtede æg vokser stille og roligt hvilket nogle kvinder mærker som uro i underlivet lidt som om menustrationen er på vej.

Det er også normalt med lidt øget udflod så længe at det ikke lugter eller er misfarvet. Det kan være atdu også har mærket andre forandringer som fx træthed, ekstra lugt følsomhed, mere mundvand, større tissetrang - det er alt sammen små tegn på graviditet.

Men man skal heller ikke kimse af hvor meget psyken kan drille os når vi rigtig gerne vil være gravide. Så det kan være svært at sige om det er tegn på graviditet eller om det er psyken som spiller os et puds.

Men jeg tror ikke der er noget galt med dig. Det er klart, at hvis smerterne bliver kraftigere  skal du søge læge. 

Du kan jo om få dage tage en gravidittes test og det er jo super spændende - du må meget gerne skrive svaret til mig ;-).

Hvis din test er negativ og dine smerter fortsætter vil jeg også råde dig til at gå til lægen.

Glæder mig til at høre fra dig.

Held og lykke

Varne hilsner fra

Pia

Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.

Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2011

AMtrier

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.