Eksperthjælp: Planlagt Kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.268 visninger
0 svar
0 synes godt om
12. september 2011

Pia Hern

"Planlagt Kejsersnit"

Hej Pia

Jeg er gravid og venter barn til April næste år, dog havde vi en meget svær fødsel med vores søn, og han blev taget ved akut kejsersnit, 5 uger før termin.

vores søn vil kun være lidt over et år, når den lille ny kommer, og allerede inden jeg blev gravid var vi enige om at planlagt kejsersnit var løsningen for os næste gang.

Nu er spørgsmålet så hvornår de laver kejsersnittet, er det ca 2-3 uger før eller hvordan, og har man mulighed for at det bliver semi-planlagt, dvs at man går indtil man går i fødsel og så får lavet det planlagte kejsersnit der. det sidste ville være at foretrække, da jeg denne gang, rigtig gerne vil gå så langt som overhovedet muligt. Der var i forvejen snak om planlagt kejsersnit ved sidste graviditet, men vi besluttede jeg skulle prøve selv, hvilket jo så resultarede i det planlagte kejsersnit.

Jeg bor i region syddanmark, og er sat til at høre under kolding eller odense sygehus.

håber du kan svare på mine spørgsmål.

på forhånd tak

Pias svar

Hej du

Tillykke med at du er gravid og skal have en lille ny i familien!

Det lyder som en fornuftig plan at få et planlagt kejsersnit denne gang selvom jeg ikke kender omstændighederne for det første kejsersnit. Men under alle omstændigheder er det noget du bliver indkaldt til en samtale om på sygehudet. Det er nemlig en læge der skal "ordinere" det planlagte kejsersnit.

Ved et planlagt kejsersnit forsøger man at gøre det så tæt på terminen som muligt men regn med omkring en uges tid før.

Man laver ikke semi planlagte kejsersnit da det er for ressoure krævende. Der skal være beredskab til de kejsersnit som er akutte og man kunne teoretisk set stå i en situation hvor du måtte vente med dit kejsersnit fordi der var et der var mere akut.

Der er mest ro omkring et planlagt kejsersnit og de foregår om dagen hvor der er mest personale.

Jeg håber du har fået svar på dit spørgsmål og du er altid mere end velkommen til at skrive igen.

Held og lykke.

Varme hilsner fra

Pia

Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.

Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.