Opret gratis profil  

Var jeres graviditet planlagt (for unge forældre)

Visninger: 5.639   Svar: 62

« 12345·7 »

Besvar indlæg Anmeld indlæg
7. september 2011

Okay, må jeg spørge hvor gammel du er?
Det er både godt og ondt i har været igennem så meget, så står i sammen og kæmper for alt.
Hvor langt er du henne?

Profilbillede for MaleneS2011baby<3 Denne profil har Foto Garanti
0 lodder
Nu igang med opdatering af profil.. :D
7. september 2011

Maja var planlagt.. Vi var 18 og havde arbejde, lejelighed og været sammen 2 år, og vi syntes vi var klar og det var en fælles aftale.. Det tog så ca et år og blive gravide, og på det år nåede vi begge og miste vores job og ende på kh.. Pengene var MEGET små og vi var bare heldige at familien ville forkæle den lille ny såå meget.. Men vi blev enige om og blive ved med og prøve selvom vi begge var på kh, for vi kunne jo nå og finde arbejde.. Ingen af os fik arbejde, og vi nåede også og leve med en baby og begge på kh i et par mdr, men pengene var gode og man kunne sagtens leve for dem.. Min kæreste har så fået fast arbejde nu så pengene er meget bedre.. Og det nyder vi jo.. Jeg vil sige at selvom det var hårdt, så har det år vi prøvede og blive gravide, gjort os klar ved tanken og det hele.. Så er glad for nu at vi ikke blev gravide med det samme..
Medhensyn til ting til baby og penge, vi behøvede ikke og købe så meget pga vi fik det rundt omkring, men tror ikke på vi kunne skaffe alt det selv inden hun kom..

Og udd. ingen af os er de store skole glade mennesker, men skulle jeg på et tidspunkt igang med en udd, så må vi tage den derfra, er ikke så bekymret, selvfølgelig er det svært osv, men har set min mor som var alene med 4 børn klare det, så skulle en af os vælge og ville have en udd. så skal vi nok finde ud af det..

Men indtil videre er planen at han bliver på sit arbejde som han er vild med, og når min barsel er færdig skal jeg søge arbejde.. Det hele fungere fint for os lige nu og vi elsker og være unge forældre (vi er begge 20)..

- Malene&Maja

Femøre

7. september 2011

nej, hun var ikke planlagt. Jeg var 21 da jeg fødte. Men vi havde da luftet tankerne lidt omkring børn, så da der var to streger var det ikke så svært at blive enige om at vi sku ha freya. Jeg læste til lærer (hoppede siden fra og begyndte som pædagogstuderende) manden arbejdede som værktøjsmager, vi havde været sammen i 3½ år havde fastlagt bryllupsdato.. Så det var som det skulle være. Selvom jeg er på SU endnu, så lærer man at få økonomien til at række til og at prioritere.

7. september 2011
Anonym skriver:

Alså fra 15 til 22 år  jeg kender to forskelige par den ene er blevet gravid med vilje og den anden er et uheld.

dem med uheldet egner sig overhoved ikke som forældre!!! og dem med det planlagte har vidst ikke planlagt nok for ingen af dem har jo eller uddanelse...

jeg er selv ung. jeg bliver snart 20.

vi vil selvfølig gerne havde et barn som unge men jeg er bange for at vi skal komme i krise for ingen af os har jo eller uddannelse. og man kan jo ikke leve på kh begge parter + bebs,. så vi må passe ekstra godt på. jeg glæder mig til den dag vi får råd til at få børn....

men vil gerne høre lidt omkring jeres økonomi før og efter bebs er blevet født. hvad i laved og osv og om i har uddannelse

Jeg har ikke født endnu.. 

Men jeg er 21 og min kæreste er 24. Og det var slet ikke planlagt, jeg havde spiral da jeg blev gravid. 

Jeg har kun 1 gang mødt lidt fordomme, men herregud der var fra min kærestes mors nye mands ekskones søster...hahaha.. Som stod der (i slut 40'erne) med sine botox læber og synes at vi var lidt unge.. 

Jeg synes det på en eller anden måde er forkert at gå igang med projekt baby, hvis begge parter er på KH, men alle kan jo komme på KH det har jo ikke så meget med uddannelse at gøre.. 

Hos os er situationen den, at min kæreste er under uddannelse og er på lærlinge løn, og jeg har en salgsleder stilling i telenor, men ingen uddannelse. 

vi er så begge i A-kasse og fagforening, så der skal noget til at vi kommer på KH.

Jeg ahr så haft den holdning at vi selv skulle havde råd til at købe alt ind, og det har vi også gjort, og at vi ikke skal budgetere med børnepenge, men at de bliver til lidt ekstra til bebsen.. 

Jeg synes sådan helt basalt, at når man sætter et barn i verden, så skal man have midlerne til det, og man skal ikke spekulere i om man skal bo sammen eller hver for sig, for at få forhøjet børnebidrag, og hvor meget ekstra man kan få i boligstøtte m.m.

Og jeg bliver ked af at se hvor mange der faktisk gør det.. 

Men nu har jeg jo ikke født endnu måske det lyder anderledes om 6 mdr.. 

Til salg:
Profilbillede for morethanperfect
6 lodder
Oscar , Noel og baby i maven
7. september 2011

Ja det var den .. Blev gravid da jeg var 20 og fødte da jeg var 21 .. 

Vi havde prøvet året forinden , men der lykkedes det ikke , og så valgte vi ikke at beskytte os da vi jo gerne ville have barn sammen , men vi tænkte ikke på det hver gang

Til salg:
Profilbillede for Anette&Sophia
0 lodder
07-11-11 <3 Den bedste dag i mit liv. Sophia Regina; du er mit livs lys!
7. september 2011
Anonym skriver:

Alså fra 15 til 22 år  jeg kender to forskelige par den ene er blevet gravid med vilje og den anden er et uheld.

dem med uheldet egner sig overhoved ikke som forældre!!! og dem med det planlagte har vidst ikke planlagt nok for ingen af dem har jo eller uddanelse...

jeg er selv ung. jeg bliver snart 20.

vi vil selvfølig gerne havde et barn som unge men jeg er bange for at vi skal komme i krise for ingen af os har jo eller uddannelse. og man kan jo ikke leve på kh begge parter + bebs,. så vi må passe ekstra godt på. jeg glæder mig til den dag vi får råd til at få børn....

men vil gerne høre lidt omkring jeres økonomi før og efter bebs er blevet født. hvad i laved og osv og om i har uddannelse

Jeg er 19, og gravid i uge 31. min kæreste er 27. Vi bor i min kærestes hus. Min kæreste har fuldtids job, og jeg var på SU i starten af graviditeten, men er nu på kontanthjælp pga jeg ikke kunne gennemføre 1 semester på en ny uddannelse, eller klare et fuldtidsjob på nuværende tidspunkt, hvilket jeg jo selvfølgelig ikke er særlig stolt af. Men jeg har både HG og HF enkeltfag til pædagog seminariet. så jeg har noget at bygge videre på.
men selvom jeg kun er på kontanthjælp, så klare vi os fint :-)

ikke online MLT

7. september 2011

Vores datter var ikke planlagt, men jeg var ikke i tvivl om, at jeg skulle have hende, da jeg fandt ud af, at jeg var gravid!

Karina1

7. september 2011

Jeg er 20år og min kæreste er 27, vi kæmper for, at få vores ønskebarn og vi er startet i fertilitetbehandling, for at få vores ønske opfyldt  Vi har forsøgt i snart 1½år  

Min kæreste er uddannet mekaniker og har et godt arbejde og jeg blev uddannet social- og sundhedshjælper, for 2år siden og har haft fast arbejde i hjemmeplejen siden, super skønt job, så vores økonomi er god og vi har et 300kvm nyrenoveret nedlagt landbrug med en 3000kvm grund, så vi føler helt sikkert vi er klar til, at blive forældre, på trods af vores alder

Profilbillede for SjeBets
0 lodder
NINJA PANDA´s RULES
7. september 2011
Anonym skriver:

Jeg er sikker på min kæreste vil blive en god far. og at han ikke bare opgiver... men det er økonomien der knager i hoved af mig.. da vi begge er på kh...

min eks er også en god far, men som meget ung kan det være meget overvældene selv om man mener man kan klare det. Nogle klare det og andre går fra hinanden. vi gik fra hinanden, manden har i dag 2 børn mere og 2 bonus børn OG et bonus barnebarn, så han kom efter det .

Anonym

7. september 2011
Idas-mor skriver:

Okay, må jeg spørge hvor gammel du er?
Det er både godt og ondt i har været igennem så meget, så står i sammen og kæmper for alt.
Hvor langt er du henne?

bliver 20 i næste mdr

« 12345·7 »
Gå til kategorien "Unge forældre"
Til forsiden

© 2014 Baby ApS
Brovej 20 A
8800 Viborg
CVR: 31753333