"Smerter ved terminen"
Hej Pia.
Jeg er førstegangsfødende og har termin fredag d. 9/9-11.
Jeg oplevede for nogle dage siden smerter ved lænden og i den ene side også når jeg går, eller bare rejser mig op. Jeg har hele tiden en underlig fornemmelse om at der meget snart sker noget, og det føles også sådan af hvad jeg nogenlunde ved fra mine veninder der har barn. Når jeg får ondt, bliver min mave stenhård, og det gør ondt så jeg næsten tuder. Ved du evt hvad det kan være?
Mvh meget utålmodig pige 
Pias svar
Hej utålmodige
Jaaaa, jeg har da en ide om hvad det kan være. Mon ikke det er skønne dejlige plukkeveer som er igang med at forberede din livmoder og din livmodermund til fødslen. Det lyder helt normalt og ja der er noget i gang men det er ikke ensbetydende med at du føder snart.
Dinkrop er ved at forberede sig og hormonerne suser rundt i din krop så man kan godt have en følelse af at der er noget i gære. Men prøv at nyd den sidste tid og lad være at dyrke utålmodigheden - så vokser den bare. Teoretisk kan der jo gå et par uger endnu.
Men husk at ringe til fødegangen hvis smerterne bliver konstante eller du ellers er i tvivl.
Held og lykke
Varme hilsner fra
Pia
Pia holder kurser i fødselsforberedelses og hjælper kvinder som er bange for at føde og/eller har haft traumatiske fødselsoplevelser. På hendes hjemmeside kan du også købe hendes eget design af graviditets- og ammepuder.
Se Pias hjemmeside: MotherByNature.dk
Anmeld