Eksperthjælp: baby 3 måneder, spiser ofte om natten, er der nok mælk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.460 visninger
0 svar
0 synes godt om
21. august 2011

Lisbeth Jess

"baby 3 måneder, spiser ofte om natten, er der nok mælk?"

Hej Lisbeth

Min søn har de sidste nætter vågnet mange gange for at spise.

Her til aften ville jeg så malke ud og give ham en go flaske i håb om en god nattesøvn. Det var en time siden sidste amning, men kunne kun pumpe 20 ml ud i det hele! Burde der ikke være mere i dem en time efter amning?

Han har spist mere end han plejer og ville have begge bryster af gangen de sidste dage (et plejede at være nok) Han gylper og har våde bleer, men frygter alligevel jeg ikke har nok til ham.

Han vejer 6 kg. er 12 uger og født 36+1

Med venlig hilsen moderen

Lisbeths svar

Hej !

Tillykke med ham, du ammer og nu er du bekymret for om der e rmælk nok.

Han er  3 måneder, og når han spiser ofte om natten er det fordi han e rigang med at øge mælkeproduktionen.

Du vil selvfølgelig helst  sove mest muligt om natten, og har forsøgt at malke ud, uden der kom de store mængder.

Lige det der skal du ikke blive bekymret over. Derer forskel på, om du bruger en pumpe eller, om barnet sutter. Barnet vil altid med sin sutten aktivere  både hormoner, og de dybere mælkegange så der kommer mælk.

Jeg vil anbefale dig at tage et par dage, hvor du ammer ham hyppigt om dagen, hviler dig, slapper mest muligt af, og drikker rigeligt. deter måden du øger mælkemængden på.

Han er nu 3 måneder, han sover vel nogen lange lure om dagen,.Der skal mere mælk til ,derfor de mange natamninger.

Håber du finder rytmen igen, og får stimuleret om dagen, med deraf bedre nattesøvn.

held og lykke med ham.

Varme hilsner

Lisbeth Jess

Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.

Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.