Eksperthjælp: 6 uger og vågen hele dagen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.362 visninger
0 svar
0 synes godt om
19. august 2011

Alice Søderberg

"6 uger og vågen hele dagen"

Hej Alice. 
Min datter er 6 uger gammel imorgen og er en rigtig strid banan! )
Da hun ikke blev mæt af min mælk får hun nu modermælks erstatning og det går rigtig godt og hun er bare en super dejlig pige, MEN Isabella gider altså på ingen måde at sove om dagen?? hun sover SLET ikke, hun kan sove måske en halv time hvis vi er ude og køre i bil, men hverken barnevogn eller noget som helst hjælper - men hvis hun ligger på min mave kan hun også, men det ikke længe og jeg kan på ingen måde ligge hende fra mig, for så skriger hun og græder.. hvad  kan jeg gøre for at få hende til at sove om dagen? hun sover rigtig fint om natten, men tror bare det er fordi hendes krop giver op! det er hårdt at skulle have hende oppe en hel dag, kan slet ikke ligge hende nogle steder så hun bare kan ligge og kigge, niks - hun skal være oppe hos mor. Håber du kan hjælpe mig. 

Alices svar

Hej Netse

Det lyder helt vidunderligt i mine øre, hvor er du heldig at have en lille pige der er så vågen.

Det du skal finde ud af er om hun får mad nok! Børn sover kun når de er mætte i denne alder. Her må du lige drøfte det med sundhedsplejesken så I sammen følger vægt kurven. 

Og så skal du finde ud af om hun bare trænger til stimuli som f.eks visuel eller musik eller bevægelse. Her kan du afprøve f.eks stille klassisk musik eller købe en cd med baby musik. Du kan evt anskaffe en vugge til at hænge i loftet nær sofaen hvor hun kan ligge og gynge. Og en uro /legestativ som kan stå over hende når hun ligger på en dyne på gulvet. Et vækkeur ved siden af hende ,kan for nogen, give en erstatning for dit hjertelyd som hun søger ved at ligge hos dig. Det er tryghed. En bære sele så du frit kan bevæge dig med hende og gøre nogle af de ting du har lyst til.

Husk at der er ingen regler uden undtagelse, for normalt sover børn i denne alder det meste af døgnet men der kan være undtagelser.Måske har du fået et nysgerrigt barn?

Du skal huske at du sagtens kan læse, se fjernsyn, hvile dig, selvom hun ligger hos dig, hvis du falder i søvn ja så gør hun nok også.

God vind til jer begge to Alice Søderberg

Se Alice Søderberg webside om pædagogisk forældre rådgivning og vejledning:

Pædagogiskforældrerådgivning.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.