Eksperthjælp: Sæd fra Saedbank.com

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.498 visninger
9 svar
0 synes godt om
11. august 2011

Lene Eriksen

"Sæd fra Saedbank.com"

Kære Lene Eriksen.

Jeg skriver til dig fordi jeg og min kæreste er bekymret.

Vi er pige/pige og derfor kom vi til en beslutning for nogle mdr siden at vi ville prøve inseminering. derfor forsøgte vi os frem og søgte rundt om på nettet hvordan og hvorledes.

Vi fandt så denne hjemmeside Saedbank.com hvor det viste sig ikke at være så dyrt igen og de ville levere med en sprøjte.

Det ankom så den 4august, hvor jeg havde min ægløsning. Men siden da har jeg oplevet ubehag. Noget ala menses smerter. og en følelse af hævet skede. oppustethed og en smule svimmel når jeg rejser mig op ind i mellem.

Vi er bange for at det måske var forkert det vi har gjort, at det sæd måske ikke er helt "rent" eller hvordan man nu siger det. Vi har aftalt at tage til læge, men da mine læge har ferie og jeg ikke ønsker at komme ind til andre ude i lægehuset. så håber jeg du måske kunne give mig nogle ideer til hvad det kunne være?

Mange hilsner fra Annen

Lenes svar

Hej Annan,

jeg synes, at du skal se at komme til læge! Du skal kigges på af en fagperson, der kan vurdere om der er noget galt - og hvad der eventuelt skal gøres. Det kan være der ikke er noget galt overhovedet - men jeg synes ikke, at du skal tage DEN chance. Jeg er ikke selv læge og du er ikke tjent med at få mine lægmandsvurderinger. Du må bide din skam i dig og gå til lægehuset eller få fat i en natlæge fra lægevagten. Desværre. Skriv gerne igen med din læges svar. Nu ved vi ikke om der er noget galt - og om det skyldes sæden. Men lad det være en lære til os alle - der er ofte en grund til at noget koster mere end noget andet. Kvaliteten kan have svært ved at følge med hvis prisen bliver FOR lav.

Held og lykke med det!

Lene

Lene tilbyder individuelle samtaler og skræddersyede forløb for kvinder, der har svært ved at få indfriet deres ønske om et barn, og for kvinder, der har valgt eller er i gang med at få et barn alene.

Se Lenes hjemmeside: Ønskebarn.nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2011

Mutti2B

Jeg har lige været inde på siden og må nok sige, at den ikke virker legal. Linksene virker ikke og det ser i det hele taget meget amatøragtigt ud. Forstår heller ikke hvordan de liige kan sende sæd hjem til en?? Det skal jo opbevares korrekt, ellers dur det ikke. Gad vide om der overhovedet er screenet for sygdomme og specielt kønssygdomme

Anmeld

16. august 2011

Muffin_girl

Jeg har lige tjekket hjemmesiden.. Der er intet der virker.. Kan ikke klikke mig ind på noget.. Håber du har fået styr på sagen.. Krydser fingre .

Anmeld

17. august 2011

Lene E

Jeg har kigget på sitet og ja, det virker mystisk, man kan ikke udelukke at det blot er en enkelt mand, der blot donerer sin egen sæd. Man kan ikke se hvem der står bag og om de opfylder lovgivningen på området hvad angår testning og overvågning af donorer med hensyn til arvelige og smitsomme sygdomme. Hvor er det synd, at kvinder føler dig pressede til at kontakte sådanne steder for at få sæd.

Jeg har spurgt samarbejdspartnere i branchen og ingen kender til virksomheden.

Jeg har også spurgt fertilitetslæge Ursula Betin-Ley om hvad Annans symptomer kan skyldes. Her er hvad hun skriver til mig: Grunden til at hun blev dårlig er højst sandsynlig at sæden ikke har været oprenset korrekt. I de tilfælde vil der være prostaglandiner fra sædvæsken tilstede som kan komme med op i livmoderen. Det giver voldsomme mavesmerter, blodtryksfald, kvalme og opkastning. Det svarer meget godt til dine symptomer, Annen.

Så jeg vil råde jer kvinder til at finde en anden løsning. Prøv eventuelt www.regnbuebarn.dk - eller en kvalificeret fertilitets- eller jordemoderklinik.

Held og lykke med det!

God bedring, Annen!

Kærlig hilsen

Lene

Anmeld

18. august 2011

dorthemus

Gud jeg er rystet over det jeg læser. Tænk hvis det er én mand der står bag den hjemmeside. Håber og krydser for at alt er som det skal være.

Mvh Dorthe, som selv har fået et barn med donorsæd fra Stork Klinik.

Anmeld

18. august 2011

Vial

Bare udtalelsen på forsiden "du sparer det pinlige i at blive insemineret af en fremmede" burde få alarmklokkerne til at ringe!!

Kan man ikke anmelde sådan et "firma" og i så fald til hvem. Der må da være kontrol med den slags!

Anmeld

19. september 2011

SimonDR

Hej Annen!

Mit navn er Simon Risum Pedersen, og jeg er journalist på Danmarks Radio.

Jeg har set dit indlæg i forbindelse med research på en anden historie, og jeg er meget rystet over din oplevelse - og især det faktum, at dig og din kæreste tilsyneladende har været udsat for en fupmager, der tjener penge på at levere tvivlsom insemination til folk, som ønsker at få børn.

Jeg vil utrolig gerne til bunds i denne sag og finde ud af, hvad det er for en person, I har haft med at gøre, og om der findes flere eksempler på den slags her i landet.

Det ville være en rigtig stor hjælp, hvis jeg kunne komme til at tale med dig om din oplevelse, så jeg har et sted at starte.

Jeg kan kontaktes på
tlf. 2854 3007

eller
mail: sirp@dr.dk

Jeg håber, jeg hører fra dig!

Med venlig hilsen,
Simon

Anmeld

19. september 2011

ano14316

nu ser siden ud til at være lukket..

men fandt nogen "gamle" artikler om A. I. sædbank der tilsyneladende ejer saedbank.com

http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/service-menu/produktinformation/nyheder-om-produktinformation/advarsel-ulovligt-salg-af-donorsaed-fra---i-saedbank

http://avisen.dk/ejer-af-saedbank-skjuler-sig_71638.aspx

Disse artikler er fra 2007 men kunne godt se ud som om at firmaet er genopstået.. 

Anmeld

19. september 2011

afrobabies

ano14316 skriver:

nu ser siden ud til at være lukket..

men fandt nogen "gamle" artikler om A. I. sædbank der tilsyneladende ejer saedbank.com

http://laegemiddelstyrelsen.dk/da/service-menu/produktinformation/nyheder-om-produktinformation/advarsel-ulovligt-salg-af-donorsaed-fra---i-saedbank

http://avisen.dk/ejer-af-saedbank-skjuler-sig_71638.aspx

Disse artikler er fra 2007 men kunne godt se ud som om at firmaet er genopstået.. 

Det er jo helt forfærdelig, tænk på alle de sygdomme man kan blive smittet med, og hvilke gener sæden kommer fra

Anmeld

20. september 2011

Peps

Det er jo frygteligt at folk kan finde på sådan noget

Hvor er det dog synd for det stakkels par  Bare det ikke er alt for alvorligt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.