Eksperthjælp: amning når barnet starter i vuggestie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.552 visninger
0 svar
0 synes godt om
8. august 2011

Catrine Hansen

"amning når barnet starter i vuggestie"

Hej Catrine!
Jeg har en dejlig dreng på snart 11 måneder. Han skal begynde i vuggestue om en lille uges tid.. Og så skal jeg selv igang med noget. Selvom jeg dog nyder tiden på barsel. Jeg ammer min dreng 6-7 gange om dagen. Og hver gang bliver han faktisk puttet ved brystet, det er lidt af en dum vane, men super hyggeligt og dejlig kontakt. Men nu hvor han begynder i vuggestue, så tvivler jeg stærkt på om de kan få ham til at sove uden!! Så bliver han jo mor-bryst-syg. Hvilket er forståeligt når det jo er det han er vant til. Så jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op her. Jeg vil ikke stoppe med at amme helt, for vi elsker det begge rigtig meget. Men måske vi så bare kunne nøjes med en morgen tår, og en godnat tår?

Hvad kan du foreslå?
Mange hilsner fra Katja

Catrines svar

Hej Katja!

Tak for dit spørgsmål, og undskyld det forsinkede svar. Jeg har haft et par ugers ferie, og har derfor ikke kunne svare dig før nu.

Din dreng er jo startet nu, og måske oplever du at det bare kører godt? Min erfaring er, at det ikke behøver at blive et problem at den lille er vant til at få bryst før han sover, når han starter i vuggestue. Derhenne er du jo ikke, så han vil højst sansynligt affinde sig med at blive puttet uden bryst. Det kan dog være en god ide at give ham en trøje med som du har haft på, som han så kan ligge og sove med.

Du behøver bestemt ikke at stoppe med amningen selvom din søn nu går i vuggestue. Han kan jo stadig få en eftermiddags-, aften- og morgentår. Mange små ammebørn er glade for en ammetår efter de er hentet fra vuggestue. Det er en dejlig tryg ting, som de falder til ro ved. Så længe du og din søn trives med amning, er der ingen grund til at stoppe.

Mange hilsner fra Catrine

Forældre og Fødsel er Danmarks eneste brugerforening der varetager de gravides, fødendes og småbørnsforældres vilkår. Forældre og Fødsel tilbyder desuden rådgivning inden for emner som slynger, søvn, vandfødsler, abort, søskende, samsovning, tvillinger, efterfødselsreaktioner med videre.

Forældre og Fødsel: fogf.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.