Eksperthjælp: amning i andres selskab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.065 visninger
0 svar
0 synes godt om
8. august 2011

Catrine Hansen

"amning i andres selskab"

hejsa.

jeg har et spørgsmål ang. amning.

jeg er meget blufærdig og tror jeg vil få svært ved at amme i alle menneskers påsyn. men kan man ik godt tillade sig at gå i et tille rum og amme. for at barnet os kan få ro til at spise. eller vil jeg så være for egoistisk??

jeg har termin 15/9-11 og min mand og jeg skal så meget resten af året til fødselsdage osv. og jeg vil jo gerne med, men er bange for folk vil syntes jeg er sippet hvis jeg går i et rum for mig selv for at amme, for at få ro til det. og måske lukke de andre ude fra det.

hvad mener du?? kan jeg tillade mig dette??

Catrines svar

Hejsa!

Jeg synes bestemt ikke det er egoistisk at gå afsides når man ammer. Vores blufærdighedsgrænse er jo forskellig, og hvis du har det bedst med at amme alene når du er blandt venner o.l., så er det helt i orden. Det er jeg sikker på at folk vil forstå.

Det er nok især i starten, at man kan føle et behov for at amme uden tilskuere, men min erfaring er, at man efterhånden lærer at amme diskret i andres selskab. Nogle bruger en stofble for at skærme, og man kan få rigtig mange pæne ammebluser/toppe/kjoler, hvor der er en lille åbning til brystet, sådan at man ikke blotter fior meget af sig selv.

Du skal altså gøre som du selv synes, og ikke tage dig af folks eventuelle kommentarer!

Mange hilsner fra Catrine

Forældre og Fødsel er Danmarks eneste brugerforening der varetager de gravides, fødendes og småbørnsforældres vilkår. Forældre og Fødsel tilbyder desuden rådgivning inden for emner som slynger, søvn, vandfødsler, abort, søskende, samsovning, tvillinger, efterfødselsreaktioner med videre.

Forældre og Fødsel: fogf.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.